Ludomar Potrera Chica

svea

Trådstartare
Är sitsen smal eller bred på den?
Får man plats i den om man har 36-38 i byxstorlek?
 
den skall väl vara smal om jag har förstått det rätt, en "tjej" sadel, har suttit i en och min 38-40 rumpa fick då god plats =)
 
Japp det får man, har en 34:a rumpa och det finns plats kvar, upplever den inte bred utan precis lagom, inga problem med avslappning i nedre regionen. En 36 rumpa satt ännu bättre i den.

Vill du se bilder på en 34:a rumpa på plats så finns det ;)
 
Å det underar du nu när :cool: jag som precis tagit tillbaks den till stallet efter att haft den liggandes hemma i över en veckas tid.

Får återkomma med graderna, dock så är den på insidan och då är den inte ett dugg tillplattad mellan ortspetsarna ca 17 cm.

MVH/
 
Hmm. Ja, det måtter är väl kanske inte så intressant om man inte vet hur långa armarna på koppjärnet är och hur tjock stoppningen är, men tack ändå.

Har du provat den på någon häst, och kan du i sä fall jämföra med någon "engelsk" sadel? Är det vid eller extravid du har?
 
Precis, men jag kan försöka komma ihåg att mäta nästa gång jag är i stallet. Jag har size 3 så XW.

Eftersom den är olik i utförandet och ligger annorlunda så är det svårt att jämföra med en engelsk sadel. En häst som tidigare inte fungerat med Wintecs vita kopparjärn och ett ngt. bredare hemmabyggejärn fungerade mkt. bra i denna. Men tror att mycket beror på själva konstruktionen av sadel och hästens extriör tillsammans.

MVH/
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 182
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Litiabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp