Ludwigs Champion?

M

millicant

Hej, funderar starkt på Ludwigs Champion till mitt sto. Jag undrar om någon har erfarenhet av hans avkommor, framför allt vad gäller temprament?
//Anna
 
Sv: Ludwigs Champion?

Hej, funderar starkt på Ludwigs Champion till mitt sto. Jag undrar om någon har erfarenhet av hans avkommor, framför allt vad gäller temprament?
//Anna

Det finns bilder på en fantastisk hingstunge på avelsgnäggs bildtråd!
Jag är också inne på Ludde. Såg honom förra helgen på tävling och han uppförde sig exemplariskt och var urläcker!
 
Sv: Ludwigs Champion?

Min hästs lillebror är e. Ludwings Champion och han är riktigt snygg. Ägaren finns här på Buke så hon tittar nog in snart och berättar mer.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Jag har en e. Ludde med fullblodsmöderne f.08.
Hon är ganska tuff och självständig men också känslig. Kanske inte helt okomplicerad men absolut inte några problem med henne.
Är jättenöjd med henne och kan tänka mig fler likadana!

För snart ett år sen såg hon ut så här!
20223392.jpg


Hon är ganska mycket större nu men annars så ser hon ut ungefär likadant.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Måste först säga Tack sita! :-)

Min Ludde hingstunge är mycket väl framme! Fattade fort vad staket är för något och går på bra att ta på grimma, leda osv.. Han är snäll men är ändå en kille som "vet vad han vill" och är självständig. Kan tänka mig att det blir en tuffing av honom fast ändå inte oresonlig!

challe2april.jpg


snyggingweb.jpg


sid.jpg
 
Sv: Ludwigs Champion?

Såg att det finns möjlighet att se honom live om man bor uppåt landet (västragötaland), sökte tidigare på hingstvisning och fick fram detta på SkaraortensRF, www4.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=284103 den 16 april.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Min Luddebebis (den som Emsan nämner ovan) har ett fantastiskt temperament! Tuff och orädd när det gäller främmande saker, superlätt i all hantering (accepterar allt med stor nyfikenhet) och väldigt trygg i sig själv (står lugnt kvar ensam inne när alla andra går ut på morgonen). Utan tvekan den lättaste fölunge jag haft, utan att för den skull vara menlös. Han är väldigt nyfiken och rätt klyftig. Väntar ett helsyskon i juni :D.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Tack för att ni tog er tid att svara! Det låter ju positivt, det blir nog han... Min dam är ganska nervig och stark i temperamentet, men det är svårt att veta om det är lite dålig uppfostran (hon åkte runt mellan en massa olika fodervärdar som unghäst), eller om det är genetiskt (hennes mamma var tydligen kolugn). Jag tycker Ludde är fin, men vill ju inte öka på det stressiga i min häst!
 
Sv: Ludwigs Champion?

hej!

Jag funderar också på att betäcka med Ludwigs Champion. Det jag undrar är om de som har föl efter honom kan delge hur det gick för fölen på fölmönstringen...

JAg har hittat en avkomma på nätet som biljarderar med ett framben, är det fler som har det på sina föl?Han har ju väldigt bra exteriör(Ludwig)men på hans första bruksprov så står det att han biljarderar också...
mvh MIa
 
Sv: Ludwigs Champion?

Vi fick ett mkt fint hingstföl 08 med ett kanon temperament!!! Självständig och cool. Väntar föl med Ludwigs Champion 27/5-09 där mödernet är ett fullblod. Har själv varit flera gånger hos hingstägaren och sett Ludde och han gör verkligen ingen besviken =)
 
Sv: Ludwigs Champion?

Min 08:a visades på fölvisning med poängen 888777. Hon är helt som hon ska i benen. Föddes helt korrekt.

Bild från fölvisningen:
n529649272_713026_684.jpg


Hon var lite överbyggd och tunn då och domaren "skyllde" på det för att hon inte fick högre poäng på gångarterna. Hon bar inte upp sig som hon borde.

Fick ett till föl i förrgår efter Ludde. Fullblodsmöderne på henne också.
Hon ser jättebra ut änsålänge. Ser helt korrekt ut i benen också.
Hon är pigg och framåt.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Var på hingstvisning i Skara och såg på "Ludde" och fastnade för honom...

har en helt fantastisk 2-åring hemma (e:Qalle) som jag vill betäcka med honom nästa år. Pratade med hingstägaren som berättade att han skulle iväg till Tyskland nästa år och då inte kommer att verka i svensk avel :(

SÅ PASSA PÅ!!!!
 
Sv: Ludwigs Champion?

Aha! Kul och fin häst! Jag har bestämt mig för Ludwigs Champion till mitt sto som är e. Lambourgini ue. Algarve. Hon är ganska liten och ädel, hoppas därför att fölet ska bli lite större.

Det vore kul om vi kunde göra en tråd med Ludwigs alla föl och deras fölmönstringspoäng här på bukefalos. mvh Mia
 
Sv: Ludwigs Champion?

Hej, funderar starkt på Ludwigs Champion till mitt sto. Jag undrar om någon har erfarenhet av hans avkommor, framför allt vad gäller temprament?
//Anna

Hej igen!
Nu är hon seminerad med Ludde, så det är bara att hålla tummarna! Jag är jätte nervös, ska det vara så här i elva månader nu...?!:laugh:
/Anna
 
Sv: Ludwigs Champion?

Om stoet verkar rättså färdig och fin i kroppen så kan man betäcka redan som 2½-åring (gjorde det tex med vårt eget Don Primero-sto, blev mkt bra!). Fast gör dom inte det så ska man helst vänta.


millec: Vilken snygg fölunge! :d
 
Sv: Ludwigs Champion?

hej igen!

Spännande och grattis till insemineringen! Jag går och väntar på att mitt sto ska bli brunstig. Hon är kontrollerad och har en gulkropp som just nu inte verkar vilja flytta sig. Så eventuellt så sprutas hon på måndag....efter det kommer hon väl i brunst och då blir det Ludde på mitt sto också.... Hoppas vi kan ha lite kontakt och jämföra våra fölisar sen.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Tack :-) ja, han e fiiin...

8 veckor gammal nu:
4291_1121532129340_1558179510_287967_3947381_n.jpg


4291_1121532289344_1558179510_287968_176746_n.jpg


4291_1121339724530_1558179510_287333_7029637_n.jpg
 
Sv: Ludwigs Champion?

Hej!
Åh, vilka fina Ludde-bebisar! Mitt sto var äntligen dräktig med honom på 16 dygnet (efter fjärde försöket!), ska kollas igen på mån. Så jag hoppas, hoppas... Hur har det gått för er andra som betäckt med honom i år?
 
Sv: Ludwigs Champion?

KL.
Gör ett försök till att liva upp den här tråden igen. Nu måste det finnas en del lite äldre avkommor till Ludde. Hur är dem, hur rör de sig, hur hoppar de och hur ser de ut?
 
Sv: Ludwigs Champion?

Såg två ston efter Ludde i helgen som bägge skulle stamboksföras. De var rejäla damer bägge två men rörliga.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 192
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Marvin
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
730
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp