Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sjukskrivning har utökats igen till 75%. Och plötsligt kan jag andas. Jag fick lite luft i mitt liv och är inte längre i skruvstädsläget där jag ska försöka pressa fram prestation. Jag visste inte ens om att jag satt i skruvstäd. Det ökade utrymmet har redan resulterat i att jag dammsugit min yogamatta, bytt två glödlampor, fått bort jättedisken, börjat möblera om i sovrummet och kastat vissna blommor. Det är små steg men klart mer än förut så det är ju bra.

I samband med att sjukskrivningen utökades så blev det också sagt att jag skulle utöka min medicinering. Men nu när jag fått lite luft i systemet så ifrågasätter jag nödvändigheten av det.

I går var Seniorens ägare här på besök. Jag hade passat hennes hund under dagen och sen hade vi ju pratat om att hon skulle visa mig lite grejer som används vid blodprovstagning, så jag kanske så småningom skulle kunna stå ut med det. Hon är ju sjuksköterska och kan visa sånt. Jag var bara inte riktigt beredd på att vi skulle ta det där just då. Hur som helst så slutade visningen av grejerna med att hon stack mig i fingret med en sån där grej som man kan kolla blodsockret med. Det var inte lätt men det gick. Det är vad jag kallar ett enormt framsteg!! Jag hade verkligen inte räknat med att jag skulle klara något sådant och förtjänar nog en medalj för bedriften.

På lördag tänkte jag rida. Enligt uppgift är Senioren sjukt jäkla pigg just nu och har massor av överskottsenergi :nailbiting:. Han har bara ridits cirka 2 gånger i veckan senaste tiden. En bra idé är tydligen att hoppas på att ridhuset är tomt när man kommer dit och släppa honom lös där en 10 minuter innan man sitter upp så får han värma upp på egen hand :angel:. Sen kan man sitta upp på en varm och lösgjord häst.

En bit bort från Seniorens stall finns ett stall där det pågår ridundervisning i grupper. Det finns stallplatser lediga där och hon som har stallet nämnde detta för Seniorens ägare apropå ingenting. Seniorens ägare tänkte då tanken att hon kanske kunde låta Senioren stå där och gå med på lektionerna mot en reducerad stallhyra, samtidigt som han skulle få välbehövlig motion :idea:. Hennes nästa fundering var om det fanns elever där som skulle klara av att rida Senioren. Men det borde det ju finnas, tyckte jag. Det finns en del duktiga ridskoleelever och jag kan ju för all del rida Senioren. Och jag är inte särskilt duktig. Men enligt henne är det tydligen långt ifrån alla som törs rida ut och sånt, så som jag gör. Och Senioren kan ju ha en del hyss för sig, så han är ju inte helt idealisk för den osäkra ryttaren.
 

Även om det är trist att du behövde öka sjukskrivningen är det bra att du lyssnar på kroppen.
Låter ju toppen att du fick luft igen :).
Jag insåg att jag hade prioriterat fel. Jag hade satt jobbet som första prioritet och den bör egentligen inte komma förrän på plats tre. Jag och min vardag kommer före i prioriteringsordningen. För hur ska man kunna prestera på jobbet om resten av livet inte funkar?
 
Skönt med utrymme att andas! Och starkt gjort med provstick i fingret :up: Du är modig!

Angående medicinering, det kanske är värt att prova med höjd dos, även om det ny äbdå känns lite lättare att andas? Om det skulle hjälpa dig att skapa en buffert av energi så vore väl det bra tänker jag? Jag vet att du tidigare sagt att du helst inte alls medicinerar så jag förstår om det tar emot.
Jag blir glad av att läsa ditt mer energifyllda inlägg i varje fall :) :up:
 
Jag insåg att jag hade prioriterat fel. Jag hade satt jobbet som första prioritet och den bör egentligen inte komma förrän på plats tre. Jag och min vardag kommer före i prioriteringsordningen. För hur ska man kunna prestera på jobbet om resten av livet inte funkar?
Det här är det klokaste jag har läst dig skriva på länge! Vad glad jag blir att du prioriterar dig själv!
 
Skönt med utrymme att andas! Och starkt gjort med provstick i fingret :up: Du är modig!

Angående medicinering, det kanske är värt att prova med höjd dos, även om det ny äbdå känns lite lättare att andas? Om det skulle hjälpa dig att skapa en buffert av energi så vore väl det bra tänker jag? Jag vet att du tidigare sagt att du helst inte alls medicinerar så jag förstår om det tar emot.
Jag blir glad av att läsa ditt mer energifyllda inlägg i varje fall :) :up:
Tack! Det var inte helt lätt att våga bli stucken, men det gick. Jag var i panikläge både före och efter, men det släppte så småningom.

Jag vacklar om medicineringen och vet inte riktigt hur jag ska göra med det.

Det här är det klokaste jag har läst dig skriva på länge! Vad glad jag blir att du prioriterar dig själv!
En god vän hjälpte mig att fatta det här. Jag insåg att hon hade rätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 357
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Magiana
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 010
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp