Luftiga och svala benskydd

Tror att jag står h väljer mellan dessa två:
91987BDC-2200-42BB-9805-11EC03EFC7A3.jpeg

De till vänster ser ju ut att ha bra ventilationshål nära där hennes överben är placerat, de till höger ser ut att ha bättre ventilation över senorna och så tror jag att det är ventilation där spännet fäster på insidan också.. Så svårt!
 
Jag hade haft LeMieux Derby (de till vänster på din bild) i storlek M till min arab (ligger mellan storlekar, S/M). De är väldigt trevliga benskydd, bra rejält kvalité till det priset. De såldes eftersom de var de för breda runt kotleden och sanden kom in under benskydden vid ridning - de passar nog bättre på lite bredare ben. Idag har jag EquiXpert senskydden i storlek M till min häst, vars passform passar hans ben mycket bättre.
Ventilationsmässigt hade jag faktiskt inte märkt någon skillnad mellan LeMieux Derby, Veredus Carbon Gel Vento eller EquiXpert - hästen verkar inte besväras av någon av dem, benen blir fortfarande lite svettiga och lämnar blöta märken efter 1 h ridlektion i 20-25 deg C, men inte alls lika farligt som i enkla neoprenskydden där hästen blev så irriterad av den uppståndna värmen att han sparkade och bet i skydden.
 
Jag hade haft LeMieux Derby (de till vänster på din bild) i storlek M till min arab (ligger mellan storlekar, S/M). De är väldigt trevliga benskydd, bra rejält kvalité till det priset. De såldes eftersom de var de för breda runt kotleden och sanden kom in under benskydden vid ridning - de passar nog bättre på lite bredare ben. Idag har jag EquiXpert senskydden i storlek M till min häst, vars passform passar hans ben mycket bättre.
Ventilationsmässigt hade jag faktiskt inte märkt någon skillnad mellan LeMieux Derby, Veredus Carbon Gel Vento eller EquiXpert - hästen verkar inte besväras av någon av dem, benen blir fortfarande lite svettiga och lämnar blöta märken efter 1 h ridlektion i 20-25 deg C, men inte alls lika farligt som i enkla neoprenskydden där hästen blev så irriterad av den uppståndna värmen att han sparkade och bet i skydden.
Tack! Jag tycker också Derby-skydden verkar vara väldigt prisvärda, men har ju bara läst om dem på internet. Min häst har ganska rejäla ben så det är nog bara bra för henne om de är breda :)

På bild ser det ut som att neoprenet är ventilerat iaf den delen som sticker ut - är det så?
 
Då är jag hoppfull om att de kan passa hennes ben :) Du kan se på den nedre bilden (hittades på nätet) hur de ser ut. Det är perforerad neopren på insidan och mesh på utsidan - samma som i deras ProSport damasker.
kmhcggdgdov.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning T har ett rejält överben på insidan ena frambenet. Jag skulle vilja ha ett par benskydd, för att skydda överbenet men också tex senan...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Efter att ha letat runt i djungeln av benskydd så vänder jag mig nu till allvetande Bukefalos för tips och råd... Efter att min...
2
Svar
29
· Visningar
4 275
Senast: peperoni2
·
Utrustning Såg en annons på facebook där hon säljer två st Davis-benskydd. Har lite frågor till er som har dessa! Som jag har fattat är det...
Svar
2
· Visningar
845
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 122
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp