Luftigast ridhjälm??

QueenLilith

Trådstartare
Jag undrar vilka ridhjälm som är bäst ventilation i. Jag har en Casco mistral som dock är lite äldre, men blir fortfarande jätte svettig under den. Sedan har jag en uvexx glamour som jag har under vintern perioden. Men känner dock den blir för varm nu för sommaren. Jag blir alltid väldigt svettig och varit så hela livet. Så undrar om andra som har tips om vilken hjälm ni tycker är skönast?
 
Köpte en onek avance alldeles nyss. Ska bli intressant att se hur varm den är i sommar. Upplever att det är hyfsad ventilation, svettig blir jag oavsett då jag svettas kopiöst i huvudet. Har haft en uvex innan som sommarhjälm. En exentiall. Den äldre modellen. Man kan öppna och stänga dom där ventilerna på den.
 
Ett alternativ kan ju vara cykelhjälm, det red min syster med så hon fick värmeeksem i huvudet annars. Jag vet att de inte genomgår samma tester som ridhjälmar, men de har mycket oftare mips iaf.
 
Köpte en onek avance alldeles nyss. Ska bli intressant att se hur varm den är i sommar. Upplever att det är hyfsad ventilation, svettig blir jag oavsett då jag svettas kopiöst i huvudet. Har haft en uvex innan som sommarhjälm. En exentiall. Den äldre modellen. Man kan öppna och stänga dom där ventilerna på den.
samma problem jag har med mitt huvud, jag svettas som fan
 
Ett alternativ kan ju vara cykelhjälm, det red min syster med så hon fick värmeeksem i huvudet annars. Jag vet att de inte genomgår samma tester som ridhjälmar, men de har mycket oftare mips iaf.
Det finns ridhjälmar som är som cykelhjälmar. Troxel heter dom. Väldigt luftiga. Nu var det väldigt länge sedan jag köpte min och den fick hänga med alldeles för länge för jag hittade inget som var lika väl ventilerat. Men dom ska finnas fortfarande.

Hade förträngt att dom fanns
 
Jag är också en svettis och har en Casco Mistrall och det är den luftigaste hjälmen jag haft hittills. Hetaste perioden på sommaren blir jag svett oavsett vad jag gör 🤷‍♀️ Dags för hjälm med kylning tycker jag.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 194
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 232
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp