Bukefalos 28 år!

Luftkvalitetsanalyser

Jamtland

Trådstartare
Någon här på buke som är bra på luftkvalitet? Som kan hjälpa mig att tolka en luftkvalitetsanalys? Hur skulle ni gå till väga om ni fick veta att luften på era barns skola är usel?
 
Kan inte tolka luftkvalitetsanalyser, men hade jag fått veta det hade jag kontaktat miljöskyddskontoret i din kommun. De har tillsyn över skolor och deras ventilation/städning och dyl. Skolan är skyldig att ha ett egenkontrollprogram, och då ventilation ska ingå tycker jag att luftkvalitet borde göra det med...
 
Jag arbetar på ett miljökontor på en kommun och vår uppgift är just att arbeta med den typen av frågor. Ventilation och överlag inomhusmiljö på skolor och förskolor är frågor som prioriteras. Däremot är det tyvärr ofta segarbetat och tar ofta lång tid att fixa till. Skolor brukar vara rätt motsträviga när det kommer till åtgärder som kostar pengar, tyvärr.

Jag vet inte så mycket om luftkvalitetsanalyser, men luft är generellt rätt svårt att provta då det är så mycket som spelar in. Men det är om de gjort några slags långtidsmätningar kanske? Annars kan luftprov mer ses som en indikerande mätning eller ett stickprov.
 
Hur skulle ni gå till väga om ni fick veta att luften på era barns skola är usel?
Faktum är att ett av skälen till att vi valde en annan skola än den kommunen pekade på åt våra barn, var just att det var dålig luft (mögelproblem) i den skolan.
Skulle det visa sig att luften på våra barns skola var usel så skulle jag byta skola. Jag gamblar inte med mina barns hälsa om det är möjligt att undvika.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag är komplett usel på ekonomi, men har nu möjlighet att lägga undan en större summa pengar varje månad under en begränsad tid. Jag har...
Svar
18
· Visningar
903
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
680
Kropp & Själ Jag måste börja träna. Är sjukt otränad med usel kondition. Verkligen usel och väger klart mer än jag borde göra. Behöver tips på bästa...
2
Svar
28
· Visningar
1 637
Senast: Rie
·
Tjatter Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp