Luftpump i akvarium med mycket växter?

fisk111

Trådstartare
Hej, jag undra ifall ett akvarium med en hel del växter producerar tillräckligt med syre för att kunna användas till fiskar utan en luftpump eller ska man ha en luftpump ändå?

Har ett 200L akvarium som har kanske 2/3 delar med växter.
 
Hej, jag undra ifall ett akvarium med en hel del växter producerar tillräckligt med syre för att kunna användas till fiskar utan en luftpump eller ska man ha en luftpump ändå?

Har ett 200L akvarium som har kanske 2/3 delar med växter.

Är det filter du tänker på? Filtrets primära uppgift är ju att filtrera vattnet, inte att syresätta det även om det är en bra sekundär effekt.
 
Det är en luftpump med syresten som jag tänker på. Alltså som tillsätter syre (bubblor).
Så länge man placerar filtret så att utflödet skapar gott om ytrörelse behövs ingen luftpump/bubblor. De är mest för syns skull om man tycker att det är dekorativt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: lillan222
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: vinkelina
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 492
Senast: MissFideli
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp