Luftrenare vid allergi/astma

sthu

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en luftrenare. Men de är ju ganska dyra så jag funderar lite
Hjälper det med luftrenare vid kattallergi om jag har katter hemma? Eller är det bortkastade pengar?
Tänkte i så fall ha den i sovrummet, tänker att det är trots allt där jag vistas under längst sammanhängande tid. Räcker det med en liten luftrenare för 10-15 kvm (sovrummet är något sånt) eller är det bättre att köpa en med större kapacitet?

Vad mer ska jag tänka på? Filter är ju också rätt dyra tänker jag, och risken finns väl alltid att de slutar säljas.
 
Funkar jättebra.
Jag har en liten vid sängen som jag kör när det är som värst med pollen.
Jag ligger med huvudet vid utblåset.
Så skönt att komma undan skiten ett tag.
 
Funkar jättebra.
Jag har en liten vid sängen som jag kör när det är som värst med pollen.
Jag ligger med huvudet vid utblåset.
Så skönt att komma undan skiten ett tag.

Var har du för en modell?

Jag tittar främst på små och ganska billiga (jämförelsevis), men de flesta verkar lysa och då kommer jag inte kunna sova..
 
Var har du för en modell?

Jag tittar främst på små och ganska billiga (jämförelsevis), men de flesta verkar lysa och då kommer jag inte kunna sova..
Ett alternativ skulle ju kunna vara att köra luftrenare dagtid i stängt rum och bara slå av den på natten om ljus/ljud stör för mycket? Då borde väl rumsluften vara tillräckligt ren för att ge lite lättnad under nattsömnen.
 
Ett alternativ skulle ju kunna vara att köra luftrenare dagtid i stängt rum och bara slå av den på natten om ljus/ljud stör för mycket? Då borde väl rumsluften vara tillräckligt ren för att ge lite lättnad under nattsömnen.

Jo det skulle nog funka. Fast katterna accepterar inte stängda dörrar 🙈
 
Var har du för en modell?

Jag tittar främst på små och ganska billiga (jämförelsevis), men de flesta verkar lysa och då kommer jag inte kunna sova..
Den har lysdioder och kör närmast ljusorgel med dessa.
Jag är dock okänslig för sådant eller ljud.
Jag tror att den låter, men jag märker inte sådant när jag sover.
Det står Electrolux EAP150 på den.
 
Vi har vilket är suveränt på våren i för som jag är allergisk. Likadant min lillebror kör med luftrenare och han den kraken är allergisk mot både de ena och de andra 🤦🏻‍♀️ Han säger också som jag de är stor skillnad när den står och går dygnet runt i sovrummet på sommarhalvåret.
 
Köpte en cleverio som @Tranan tipsade om. Den gör sitt jobb tror jag. Jag kör den på full effekt några timmar innan jag ska sova. Försökte ha den på lägsta effekt nattetid men kunde inte sova då. Mår nog lite bättre i alla fall.
Du kan ha den på auto då är den jätte tyst.
 
Kapar tråden lite då jag bestämt mig för att det är dags att investera i en luftrenare. Bor litet, så de flesta mindre bör funka.

Men är dyrare bättre? Tänkte på den tranan tipsade om vs en coway som fått bäst i test?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 743
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
Övr. Katt Misstänker att jag drabbats av kattallergi, inte så lyckat när man har fyra katter hemma. Märker det främst när favoritkatten legat på...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp