Lufttorka eller handdukstorka?

Låter ni disken lufttorka eller handdukstorkar ni?

  • Lufttorka

    Röster: 102 95,3%
  • Handdukstorka

    Röster: 5 4,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    107
  • Omröstning stängd .
Själv låter jag den torka i diskställ, orkar inte lägga energi på att handdukstorka.
Men har salladsbestick som ska torkas torra direkt, av nån anledning. Använder dem aldrig.
 
Om jag handdiskar handdukstorkar jag knivar (vill inte ha dem liggande hur som helst), träskärbrädor (kan spricka om de är för blöta och torkar ojämnt) och sådant som riskerar att rosta eller ta skada på annat sätt. Allt som tål luffttorkning lufttorkas..
 
Diskar både i maskin och för hand.
Udda saker och lätta saker (= t.ex plastburkar) åker inte i diskmaskin. Inte heller saker med egg, vilket inkluderar t.ex rivjärn och osthyvel. Samt saker som man behöver fortare än en diskmaskin som går en eller två gånger i veckan.

Allt handdiskat får torka i ställ, förutom det som inte får plats i diskstället - eller behövs fortare än att det torkar av sig självt handdukstorkas.
 
Som jag skrev ovan. Grejor som är för ömtåliga för att ligga och skramla i diskstället, samt träföremål och liknande som inte tål att vara genomblöta för länge.
Aha. "Som jag skrev ovan." - den såg jag inte komma...
*putsar glasögonen*

Har dock inte dina problem med mina träföremål. Här lufttorkar de stående så att vatten rinner bort från träet, och det räcker på mitt gods för att det inte ska bli bekymmer.
 
Handdukstorkar saker som ska vara snygga och där kalkfläckar syns. Tex finsaker gjorda i glas eller blank metall. Allt annat får lufttorka.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Aha. "Som jag skrev ovan." - den såg jag inte komma...
*putsar glasögonen*

Har dock inte dina problem med mina träföremål. Här lufttorkar de stående så att vatten rinner bort från träet, och det räcker på mitt gods för att det inte ska bli bekymmer.
Vad skönt! :up: Jag har lyckats få två träskärbrädor att slå sig och spricka när jag bara ställde dem på högkant. Sedan jag började torka av dem har de hållit sig i skinnet.
 
Lufttorkar om jag inte behöver prylen direkt eller det är för fullt i diskstället och jag av någon anledning ändå vill diska klart.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 548
Senast: Hedinn
·
  • Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 698
Senast: Stinaelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 905
Senast: Whoever
·
Hemmet Ska det låta när en snurrar tvättmaskinstrumman tom för hand?
Svar
10
· Visningar
429
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp