Lugnande att ge i fodret

G

Galadriel

Jag undrar vad det finns för lugnande preparat man kan ge hästen i fodret. Pållan måste tyvärr sprutas inför vissa enligt henne obehagliga procedurer. Detta gör att hon inte är så förtjust i veterinären längre. Så tips på orala preparat mottages tacksamt.
 
Tack! Du vet inte om det är receptbelagt? Enda infon jag hittade på nätet var på tyska, och det var svårbegripligt :o
 
Preparatet innehåller samma substans som Plegicil och är mycket riktigt receptbelagt. Det är dessutom ett ganska okänt licenspreparat, så det kan kanske ta en tid innan din veterinär/apotek får hem det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
637
Senast: valy
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Hästvård Jag är mitt i lastträning av hästen som är lite åt det oroligare och fega hållet. Vi har kommit en bra bit men inte hela vägen. Nu måste...
2
Svar
21
· Visningar
1 964
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp