Bukefalos 28 år!

Lugnande till katt

vilse

Trådstartare
Nästa vecka är det dax för flytt, jättekul enligt mig. Pest och pina enligt ena katten.
Hon får nämligen fullständig panik när hon åker bil, skriker, försöker ta sig ut (och har lyckats något gång... :crazy: ), klöser, snurrar ect ect. Helt okontaktbar.
Vara i buren här inne, öppen eller stängd, är inga problem. Inte heller när man bär henne i buren. Men när bilen startar.... :(

Pratade med en distriktsvet idag, och hon kunde inte skriva ut något lugnande utan att vi kom in med katten, och då har vi ju bilkörningen dit...

Finns det något annat man kan ge katten som har lugnande verkan?
Trodde inte det skulle vara några problem att få utskrivet lugnande (har hört om de som fått utskrivet lugnande till hund till nyår - så trodde detta också skulle vara lätt)
 
Sv: Lugnande till katt

Jag gav nyligen Calmex till min ena kisse när vi skulle till veterinären. Det är receptfritt och jag tyckte nog det fick henne att acceptera att sitta i bur bättre. Jag är dessutom helfrälst på Feliway efter dramatiska förändringar här hemma (min far gick bort och de började visa stress bara jag åkte och jobbade över dagen och mina katter är 10 år båda två, dvs inte kattungar). Med Feliway blir de mer harmoniska men absolut inte drogade. Jag har Feliway som man pluggar in i eluttag men det finns som spray också för att använda vid transport. Hoppas det går bra för er!
 
Sv: Lugnande till katt

Åksjuke piller a´la Prostafen. Resept fritt på apotek.
En halv till en tablett, har du och katten tur somnar hen.
 
Sv: Lugnande till katt

Min veterinär rekommenderade Zylkene till min ena katt som har periodvis nervösa besvär. Det är lite lugnande. Vet inte om det finns på apotek men min veterinärstation säljer i butiken på sin klinik iaf. Går pröva spray-feliway också som någon annan nämnde.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag skulle ju vilja ta med Lukas ner till särbon på en veckas semester. Lukas reser himla dåligt. Lite är der dagsberoende men det är...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 023
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 701
Senast: Imna
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 510
Senast: Shenzi
·
Övr. Katt Efter ett tidigare rätt misslyckat (typ fullständig panik så fort det kom någon, men annars lite nyfiken fast väldigt spänd) försök att...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp