Bukefalos 28 år!

Lugnande vid flytt?

MissFideli

Trådstartare
Planerar en flytt, ganska snart om allt går enligt planerna. Men med Yogas problem så är flyttar nått som är otroligt påfrestande. Eftersom hon blir väldigt agressiv mot Abbie så är det jättejobbigt.

Kan man ge henne lugnande och på så vis trubba av hennes känslor litegrann? Inte så hon sover alltså, men så hon inte reagerar så himla starkt. Har inte pratat med min veterinär än, tänkte höra här först.
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Är det själva "färden" som hon reagerar på eller är det nya stället ?

Jag har ingen aning om lugnande, men Feliway borde väl kunna hjälpa henne litet på traven. eller om det är möjligt att flytta dem i omgångar.
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Det finns en liten finurlig sak som man stoppar i ett vägguttag - en kontakt med en flytande vätska i. Den utsöndrar feromoner - ett må-bra hormon. Finns till hund eller katt, men det luktar inget för oss människor. Funkar bra till nyår, flytter, besök av andra djurslag osv. De säljs i butik hos veterinärer, dvs du behöver inget veterinärbesök för att få köpa den. Finns även hos apoteket. Sök på Feliway på apotekets hemsida! http://www.apoteket.se/apoteket/jsp...rodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Är det själva "färden" som hon reagerar på eller är det nya stället ?

Jag har ingen aning om lugnande, men Feliway borde väl kunna hjälpa henne litet på traven. eller om det är möjligt att flytta dem i omgångar.

Feliway funkar tyvärr inte när hon är som värst. Det är det nya stället, förändringen liksom. Resan går bra, men jag skulle aldrig våga ha dom i samma bur. Jag kommer använda det som kompliment, men vill ha nått kraftigare i grunden.
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Det finns en liten finurlig sak som man stoppar i ett vägguttag - en kontakt med en flytande vätska i. Den utsöndrar feromoner - ett må-bra hormon. Finns till hund eller katt, men det luktar inget för oss människor. Funkar bra till nyår, flytter, besök av andra djurslag osv. De säljs i butik hos veterinärer, dvs du behöver inget veterinärbesök för att få köpa den. Finns även hos apoteket. Sök på Feliway på apotekets hemsida! http://www.apoteket.se/apoteket/jsp...rodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Se svaret ovan.
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Jag fick plegicil-tabletter av veterinären när jag skulle klippa två av katterna. Funkade bra, blev lagom avslappnade, inget bit och riv.
 
Sv: Lugnande vid flytt?

Fast pleg är väl för stunden? Dvs nått man ger för att dom ska vara lugna just då? Jag behöver nått som håller henne "nere" i några veckor i alla fall.

Har tittat på nått som heter Zylkène.
 
Senast ändrad:
Sv: Lugnande vid flytt?

Vetranquil skall tydligen funka på både häst/hund/katt. Man doserar efter kroppsvikt. Har provat på häst och hund och det funkar utmärkt.
Kanske värt att prova, ring din veterinär och rådfråga.

/B
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Ava22
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 611
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp