Lugnare häst med betfor till havren?

Evergreen

Trådstartare
... :)

Sedan installningen har Miran fått havre morgon/kväll (succesivt mer och mer tills vi var uppe i "normalportionen"), och efter ett par dagar märkte jag att hon blev VÄLDIGT pigg. Inte bara framåt, utan även lite "hoppig", skyggade och hoppade till för småsaker som hon knappt rörde på örat åt i sommras.

Men iaf, nu i helgen började vi även med Betforen igen, som hon får 0.5 kg vid Lunchtid (12, halv ett)

Och nu har jag helt plötsligt en mycket lugnare häst igen. Hon är fortfarande pigg och framåt, men inte sådär hoppig o okoncentrerad.

Jag har inte ändrat min ridning eller något sådant.

Kan det bero på betforn?
 
Kan mkt väl bero på betforn. Jag själv har musli 3/4 och 1/4 havre. Hade bara havre ett tag och hon var precis som du beskrev att din var. Nu med hjälp av muslin så är hon mkt lugnare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 775
Senast: Happimess
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 407
Senast: Lobelia
·
Ridning Som rubriken säger, min häst har fått för sig att man kan stegra sig med ryttare på ryggen. Ska dra lite bakgrund först. Köpte hästen...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
18 767
Senast: mollyphlox
·
Däggdjur Hej! Testar att skriva här i hopp om att få några bra tips och råd. :) Långt, men jag hoppas ni kan ge mig lite tips och råd. Jag har...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: aker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp