Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev lite kort om tid att rida idag men en halvtimme blev det i alla fall. P går från klarhet till klarhet. Idag var han riktigt behaglig och lugn. I traven kunde jag låta honom sträcka ut överlinjen och han tuffade på lugnt och fint på spåret utan att det kändes som om han skulle få något knäppryck. Så skönt att även han kan gå avkopplat! Och detta var trots att han hade en vilodag igår. Det känns som om vi är på rätt spår här faktiskt.

Jag har ju ridit P väldigt regelbundet nu i en månad. HV har inte ridit alls. En sak som jag uppskattar med att kunna jobba en häst på egen hand är just möjligheten att lägga upp saker och ting efter eget huvud och det är enormt tillfredsställande när man märker att resultatet blir enligt önskemålen. I början har P känts helt omöjlig att få till ett avkopplat läge och jag har liksom inte riktigt haft hopp om att komma dit, men den senaste tiden har utvecklingen känts riktigt bra.

Under den senaste tiden har jag också yogat mer regelbundet. Jag var ju ledig i 2½ vecka över jul och nyår så då har jag haft tid med yogan varje dag. Enligt rekommendation har jag kört ett pass för kapha. Och det har känts riktigt bra. Senaste tiden har jag känt mig väldigt lugn och harmonisk. I morse försov jag mig rejält, fick ingen panik över det utan skickade bara ett sms till jobbet och gjorde mig sedan i ordning. När jag kom ut hade det kommit 2 dm snö. Jag svor inte en enda gång när jag skottade mig ut och tog fram min bil ur snödrivorna. Annars är svordomar standard. Och mina mattider har blivit mer flexibla. Jag får ju själv bestämma när jag ska ha lunch på jobbet och tidigare gick det att ställa klockan efter mig när jag tog lunch vid 11. Nu blir det lite som det blir med lunchen. Idag tog jag en fika vid lunchtid och åt inte lunch förrän vid halv två.

Så livet känns väldigt bra just nu. Jag är mer "laid back" och avslappnad än jag någonsin varit tidigare. Jag tar saker som de kommer helt enkelt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp