luktande urin

S

Sannndra

nu efter att jag har tatt in hästen från betet så har jag märkt det att hon kissar mycket mer än vad hon brukar göra & det luktar verkligen jätte starkt!
hon dricker bra med vatten så vad kan det bero på? :confused:

M

maximilia

jag vet inte riktigt vad det beror på. våra hästar gör oxå det, och några av teorierna har varit att de dricker för mycket/för lite, att det är något ämne i gräset som gör det. men det verkar ju inte som att de har ont av det.

O

Oscar

Hej!

Det är lika i vårat stall nu också :confused:

Alla hästarna dricker som de ska och de går fortfarande ute ca 12 timmar/dag. Ändå luktar det väldigt mycket urin i stallet och de kissar ovanligt mycket...?!

C

Cesam

Dels tror jag det beror på att man "vant sig av" med ammoniaklukten nu sedan hästarna går på bete och inte luktat in näsan i det ännu. Och dels beror det säkerligen på att stallarna är väl nytvättade och nuputsade och golvert likaså och då tar det tid innan ammoniakdoften tränger in igen.
Det hela kan motverkas om man strör Stallosan F i botten innan man lägger på halm/spån/torv. Finns att köpa i vilken välsorterad hästbutik eller foderhandlare som helst. Räcker länge....giftfri och tar även död på fluglarverna (Stallosan F alltså)

Liknande trådar

Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
325
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 529
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
1 915
Senast: super
·
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 133
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden lll
  • Hönstråden II