Luktar jäst, finnar runt munnen

Alexgi

Trådstartare
Hej,

Gjorde ett inlägg för några månader sedan ang detta. Då var det bara 1 finne (mars)

Nu är finnarna fortfarande kvar de har blivit några fler och kan lukta lite jäst.

Vad kan det vara och hur får man bort det?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200819_165843_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200819_165843_com.android.gallery3d.jpg
    208,7 KB · Visningar: 126
Hej,

Gjorde ett inlägg för några månader sedan ang detta. Då var det bara 1 finne (mars)

Nu är finnarna fortfarande kvar de har blivit några fler och kan lukta lite jäst.

Vad kan det vara och hur får man bort det?
Vad har du gjort hittills för att behandla?
 
Om det luktar lite jäst så kanske man kan misstänkas nån svamp? Då är sprit inte det effektivaste. Lite pevaryl eller annat svampdödande kanske?
Klorohexidin är det min veterinärer rekommenderade mot svamp mellan trampdynorna. Klorohexidin är ju just för oren hy.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Trassel12
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
499
Senast: tott
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: BornAgain
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp