Lunch-hage med lite fruset gräs i...

Krans

Trådstartare
Har byggt en lunch-hage ca 30 kvm med fodergrind till hästarna i helgen där em-höet ska serveras.Problemet är bara att det finns lite gräs där, lite strån i mossan mest samt en plätt på 3x1.5 m med lite mer gräs. Gräset är av den tunna och korta typen men är grönt.( Undrar om det blir brunt ens?)Släppte dom på prov där idag en stund.Dom åt hälften av höet, började sedan pilla med gräset så tydligen duger det... Vi har haft -10 i 4 dgr , dock runt 0 nu.Vad ska man tro, vågar man börjar använda den? Har inte haft fång på hästarna förut och vill ju verkligen inte få det!
 
Har du extremt fångkänsliga hästar? Annars är det inget att bry sig om. Hästar kan gå i gräshage på vintern, det är normalt.
 
Hästarna i stallet där jag är har gräs i hagen hela vintern. De går och plockar med det hela tiden. Inget nån av dem mått dåligt av hittills. Hästägarna verkar också nöjda för då har hästarna nåt att göra när de är ute i hagen.
 
Kan du släppa dem där nån timme om dagen innan du öppnar upp helt för lunchfodringar? Då kan de beta ner lite i taget.
 
Det blev lite knepigt med allt så jag har flyttat hela lunchhagen till en gräsfri del av hagen nu.Tack för alla svar!🙂
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min pålle har varit iväg på utbildning,kommer hem efter 2 månader och är fruktansvärt mager. Hos utbildaren så hade inte marken betats...
Svar
8
· Visningar
1 604
Senast: lady_vip
·
S
Foder & Strö Vet inte om det är rätta stället att skriva det här, men om det inte är det så får någon flytta tråden :) Sitter här inne just nu och är...
Svar
16
· Visningar
2 574
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 345
Senast: Fille
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 685
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp