Lunch som klarar 24 timmar i rumstemperatur

Silver Girl

Trådstartare
Jag ska iväg på tävling med hunden på lördag. Åker upp på fredagen och bor på hotell över natten. De säljer bara fika på tävlingen och visst kan jag överleva på det och frukt, jag får ju hotellfrukost, men tänkte ändå höra om någon har tips.
Det jag behöver är lunch som kan göras fredag eftermiddag och håller sig utan kylskåp till lördag lunch.
 
Jag ska iväg på tävling med hunden på lördag. Åker upp på fredagen och bor på hotell över natten. De säljer bara fika på tävlingen och visst kan jag överleva på det och frukt, jag får ju hotellfrukost, men tänkte ändå höra om någon har tips.
Det jag behöver är lunch som kan göras fredag eftermiddag och håller sig utan kylskåp till lördag lunch.
Frys in vatten i 2 st små plastflaskor, gör en matig pastasallad, vira in salladslådan i en handduk och lägg ovanpå de frysta flaskorna. Stoppa i en liten påse/väska.

Inget förutom torrvaror håller sig speciellt fräscht 24 h i rumstemp.
 
Jag ska iväg på tävling med hunden på lördag. Åker upp på fredagen och bor på hotell över natten. De säljer bara fika på tävlingen och visst kan jag överleva på det och frukt, jag får ju hotellfrukost, men tänkte ändå höra om någon har tips.
Det jag behöver är lunch som kan göras fredag eftermiddag och håller sig utan kylskåp till lördag lunch.
Liten kylväska, några kylklampar och något som inte är uberkänsligt - löst.
 
Frys in vatten i 2 st små plastflaskor, gör en matig pastasallad, vira in salladslådan i en handduk och lägg ovanpå de frysta flaskorna. Stoppa i en liten påse/väska.

Inget förutom torrvaror håller sig speciellt fräscht 24 h i rumstemp.
Ungefär allt i oöppnad burk/tub håller sig utmärkt i rumstemp betydligt längre 😉. Mackor och en tub mjukost/ burk jordnötssmör fungerar säkert utmärkt. Eller korvbröd och en burk med korv plus en termos man kan ta med varmvatten i från hotellet eller från cafeterian.

Men jag skulle nog också köra på kylväska, då slipper man fundera så mycket.
 
Makrill eller tonfisk på konserv + bröd. Eller bönor på tetra + bröd :).

Alternativt köpa något fryst tex pizza/pirog i mataffär på morgonen, så är den lagom tinad till lunch. Kanske kan du låna mikro i kafeterian också...?

Eller såndär påse med färdigkokt ris plus en böntetra eller något att komplettera med. Ifall du kan få en skvätt kokt vatten att slå i alt låna mikro.
 
Makrill eller tonfisk på konserv + bröd. Eller bönor på tetra + bröd :).

Alternativt köpa något fryst tex pizza/pirog i mataffär på morgonen, så är den lagom tinad till lunch. Kanske kan du låna mikro i kafeterian också...?

Eller såndär påse med färdigkokt ris plus en böntetra eller något att komplettera med. Ifall du kan få en skvätt kokt vatten att slå i alt låna mikro.
Bönor är inte riktigt min smak. Och vet inte om de har mikro på tävlingen.
 
Kanske steka några korvar att ta i kylväska och ta med korvbröd och lite ketchup. Verkar enklast.
Du kan ju frysa korvarna.
Annars är mitt tips en kylbox som du kan koppla till bilens 12V uttag samt även till vägguttag.
En sådan har jag alltid med mig när jag är iväg och tävlar med övernattning
 
Jag bakade vegetariska piroger för ett tag sedan, fyllda med en kryddig linsröra. Något sådant borde hålla sig länge, speciellt om man tar det med sig fryst.
 
Eldriven kylväska med julklappar är ett alternativ.

Du kan ju frysa korvarna.
Annars är mitt tips en kylbox som du kan koppla till bilens 12V uttag samt även till vägguttag.
En sådan har jag alltid med mig när jag är iväg och tävlar med övernattning
Jag har en sådan men känns onödigt stor att ta med för ett mål mat. Dessutom låter den en del och jag skulle inte kunna sova med den igång på hotellrummet.
 
Mackor eller knäckebröd med mjukost/kaviar/makrill på tub? Ölkorv eller salami behöver inte heller förvaras kallt.

Det finns självvärmande mat i friluftsbutiker om en kan tänka sig mjukkonserv. (Den färdiga friluftsmaten är rätt dyr och kan ha speciell smak/konsistens så är en kräsen är det bra att testa hemma först :p) Värmepåsarna säljs också separat så det går att värma upp lite vad som helst med dem.

Förmodligen överkurs om det bara rör sig om något enstaka tillfälle men ett friluftskök, typ Trangia, är otroligt användbart. Funkar till det mesta från vattenkokare och uppvärmning till riktig matlagning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 508
Senast: Habina
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 016
Senast: Badger
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp