Jag har en Smartshake i stället för yoghurtburk, det finns såna som är vida som är bra för yoghurt. Skivar ner en banan och har i frusen frukt/bär på morgonen, lägger flingor i den lilla burken man kan skruva fast undertill.
 
Röra ner?! 😲
Jag häller på lite müsli, äter den (med yoghurten också såklart), häller på lite till o.s.v. för att den alltid ska vara som mest knaprig :D

Så gör jag med. Har alltid brydderier om jag ska hälla på berget granola i köket (vi har bord i rummet bredvid på jobbet) och försöka peta upp tillräckligt med yoghurt eller ta med paketet ut (trångt runt borden ibland) 😆
 
Mackor eller knäckebröd med ägg som du äter hemma. Vill du slippa de allmänna klarna så tar du det i en liten kylväska du kan ha på kontoret. Behöver inte vara konstigare än så. Har du skalat och skivst ägget hemma går det snabbt och lätt att förbereda på kontoret.
Hur håller sig knäckemackor knapriga om man brer dem på morgonen? Om de står i kylen/kylväska? Största anledningen till att jag aldrig hade knäckemackor med mig innan pandemin var rädslan att de skulle bli mjuka och sega.
 
Hur håller sig knäckemackor knapriga om man brer dem på morgonen? Om de står i kylen/kylväska? Största anledningen till att jag aldrig hade knäckemackor med mig innan pandemin var rädslan att de skulle bli mjuka och sega.
Du kanske kan lägga över smör i en liten burk och förvara den på jobbet? :) Då kan du ha ett helt knäckebrödspaket där också, och behöver inte komma ihåg att ta med så mycket på morgonen
 
Hur håller sig knäckemackor knapriga om man brer dem på morgonen? Om de står i kylen/kylväska? Största anledningen till att jag aldrig hade knäckemackor med mig innan pandemin var rädslan att de skulle bli mjuka och sega.

Själv tycker jag att de blir mjuka och sega särskilt om de förvaras i kyla då finns det ingen knaprighet kvar tycker jag. @cili s förslag tycker jag är bra.
 
Du kanske kan lägga över smör i en liten burk och förvara den på jobbet? :) Då kan du ha ett helt knäckebrödspaket där också, och behöver inte komma ihåg att ta med så mycket på morgonen
Jag har bacillskräck så jag är inte överförtjust i att lämna saker på jobbet som jag ska äta sen. :o Å andra sidan har jag typ nästan inget smör på ändå så det kan ju kanske funka att göra som Lingon föreslog och ha äggen/pålägg vid sidan om och själva mackorna för sig och fixa det på jobbet precis innan man ska äta.
 
Brukar köpa keso med vaniljsmak (klarar inte vanlig keso) och ha i banan och vindruvor. Blir nästan som en efterrätt men jag står mig väldigt bra på det!
 
Jag brukar ha ett paket knäckebrödoch granola i mitt skåp, en ask philadelphia att bre på knäcken i kylen och en yoghurt i kylen till frukost på jobbet. Bör ju funka till lunch också?
Varma koppen kan man göra på tevatten direkt i mugg. Wraps med tex rostbiff och potatissallad?

Lunchlåda under sommaren blir ofta kall mat i form av sallad som görs hemma och tas med eller plocklåda (tänk parmaskinka/rökt laxskiva, en halv avokado, oliver, ngn grönsak, dressing/röra etc). Kalla pannkakor med banankeso, grillad kyckling eller köttfärsbiffar med tsatsiki och grönsaker etc.
 
Jag har haft en sån men tyckte det blev alldeles för lite granola, knöligt att blanda och skeden blir askladdig 😅
Den är död nu 💔
Min åsikt också. Dessutom läckte mina, köpte två. Antar jag kanske inte fick rätt locket men så svårt känns det inte som att det var... men tja, nej, jag äter numera inte yoghurt på jobbet av den anledningen tyvärr.
 
Vi får frukost på jobbet och då äter jag där en macka med gurka på. Standard. Bara en handfull gånger har jag gjort avstamp från min gurkmacka och det för att den jäkla gurkan varit slut (!!!! :( ). Jag slutar ju klockan 12 så har ingen lunch på jobbet, men måste numera äta pga gastric sleeve operation. Då kan jag ibland äta andra halvan på frallan vi får på fredagarna elleer wasa sandwish i väntan på tåg eller dricka en halv propud shake eller äta ett keso mellanmål. Före operationen när jag försökte lära mig att äta regelbundet så åt jag ofta både en banan, drack en shake och en bit av wasa knäcket. Jag äter ju i farten på väg till tåget eller i väntan på tåg.
 
Det finns alltså kvinnor som gör videos medan de packar sina mäns lunchlåda. Herregud. Jisses. Jag började kika på den, tänkte den var kanske lite mer vuxen, men .... Herregud. Kvinnor, snälla, män borde kunna hacka, skära, skiva, bre, tillaga mat och stoppa i lådor och kylväskor själv.

Förlåt, jag kanske överreagerar, det är läggdags för mig. Jag kanske förstår när jag sovit en stund.
 
Hur håller sig knäckemackor knapriga om man brer dem på morgonen? Om de står i kylen/kylväska? Största anledningen till att jag aldrig hade knäckemackor med mig innan pandemin var rädslan att de skulle bli mjuka och sega.

Nä, bre dem när du ska äta. Ta med lite smör i en liten burk och en smörkniv. Skalade och skivade ägg i en annan. Ha detta i en kylväska. Bre och lägga på äggen går att göra på nolltid på kontoret. Du kan ju ha ett knäckebrödspaket på kontoret så behöver du inte ta med det varje dag.
 
Nä, bre dem när du ska äta. Ta med lite smör i en liten burk och en smörkniv. Skalade och skivade ägg i en annan. Ha detta i en kylväska. Bre och lägga på äggen går att göra på nolltid på kontoret. Du kan ju ha ett knäckebrödspaket på kontoret så behöver du inte ta med det varje dag.
Det låter smidigt faktiskt, blir nog något åt det hållet ibland. Kommer dock nog inte klara av att lämna paketet där men det är mest på grund av min bakterieskräck och att vi inte har möjlighet att låsa något i våra rum.
 
Det finns alltså kvinnor som gör videos medan de packar sina mäns lunchlåda. Herregud. Jisses. Jag började kika på den, tänkte den var kanske lite mer vuxen, men .... Herregud. Kvinnor, snälla, män borde kunna hacka, skära, skiva, bre, tillaga mat och stoppa i lådor och kylväskor själv.

Förlåt, jag kanske överreagerar, det är läggdags för mig. Jag kanske förstår när jag sovit en stund.
Men gud, tolkade inlägget från början som att det handlade om att ordna lunchlådor till (små) barn (tittade inte på klippet där och då). Men ser nu att det står husband och inte kids. Finns det på riktigt folk som fortfarande står och gör lunchlådor till sin man?! Om det inte är skrapa ner resterna av middagen i två lådor så klart.
 
Som någon annan skrev gillar du soppa rekommenderar jag mattermos. Håller sig varm och soppa med en bit bröd till.

Sallad i alla dess former. Lätt att svänga ihop och ha med.

Baguette med någon god röra som man kan slänga på efteråt.

Kalla pannkakor är alltid gott :D

Som matig frukt tycker jag äpple fungerar bäst

Potatissallad och kall grillad kyckling eller rostbiff är också en superenkel rätt
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
819
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
4 947
Senast: Hajfisk
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp