Lungt på jobbet

grodan21

Trådstartare
Vad gör ni på jobbet med när det finns dåligt med arbete? Har inte mycket för tillfället, då vi väntar på inkommande projekt. Men kan inte längre komma på något att göra, även kollegorna har dåligt med jobb just nu.
 
Haha jag förstår! Omorganisera papper? Gå igenom lådor?

Jag skulle bli tokig om jag var utan arbetsuppgifter någon längre tid.. inga ärenden som behöver göras?
Jag håller på att bli tokig. Men chefen har inte några arbetsuppgifter att ge mig.
 
Då brukar jag organisera mail och dokument., gå igenom gamla mappar och rensa gammalt. För mig brukar det också finnas saker man kan lära sig dvs utbilda sig själv inom något. Eller typ fundera om det finns rutiner och saker man kan förbättra- vi har ofta handböcker och liknande att gå igenom.
 
Inventerar våra utrymmen och beställer det som saknas.
Städar serveringen och kollar datum på allt.
Stör lokföraren :angel:
Läser, lyssnar på pod/musik, surfar på mobilen.
Läser rutiner, kollar evakueringslistor.
Kopplar av och dagdrömmer.
Älskar när det är lugnt lika mycket som jag älskar de dagarna det är fullt upp, behöver bägge delar.
 
Jag har väldigt lugnt på mitt jobb. Jobbar snabbare än min föregångare så jag är klar vid halv åtta. Sitter och väntar till halv tio, går Till nästa ställe. Klar kl 11. Äter lunch. Sen lite småpill på eftermiddagen till halv tre.
Mååånga timmar spenderas i städskrubben. Jag virkar när jag är själv på eftermiddagen, på förmiddagen surfar jag mest.
 
Jag hittar på nya saker, städar, organiserar. Går inte det heller passar jag på att ta någon dag eller några timmar ledigt.

Förr när jag satt på kontor och hade lite att göra läste jag, gjorde iordning en receptpärm till mig privat, surfa på nätet, virkade..
 
Beror på arbetsplats - på min nuvarande förekommer det inte att det inte finns något att göra. Listan är lång och prioriteras kontinuerligt om, utifrån minutaktuella händelser. Det finns alltid administration eller långa bollar att ta i.
På min förra arbetsplats satt man inte heller sysslolös på jobbet, där stannade vi hemma istället. Jobbade obegränsat långa arbetspass när det krävdes, och tog det lugnt hemma när arbetsflödet medgav.
 
Hah. Aldrig hänt.

Men i din situation skulle jag gå hem på tjänstledigt och hoppa in på nåt annat jobb under tiden kanske?
 
Har jag det lugnt en lite kortare tid så brukar det som andra sagt bli att jag organiserar, städar och rensar. Har jag mer tid ägnar jag det åt kompetensutveckling. Allt från att läsa den där intressanta rapporten jag inte hann med till att gå en lite längre utbildning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 642
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 170
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 670
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 569
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp