Lungt på jobbet

Du ja men jag tänkte på TS. Och där innebär gå hem mindre lön och det vill inte sthu. Och ag är införstådd med och accepterar att sthu sitter motvilligt sysslolös istället för att hitta en annan lösning. Det är det jag avser och ser som problem. Om sthu tyckte det var super sitta i städskrubben och lägga patiens vore det en annan sak.
Nej, jag tänkte att ag skulle låta ts gå hem om det inte fanns jobb. Med lön.
 
Utbildningsinsatser då, onlinekurser?

Jag har alltid mer än fullt och mina kollegor med. Men skulle vi plötsligt på något magiskt vis vara sysslolösa skulle vi lätt kunna lägga två veckor heltid på kompetensutveckling i form av att hinna med alla rapporter och webbutbildningar vi inte hunnit. Och sen lätt tre veckor till på platsförlagda utbildningar. Och då är det ändå bara internt.
Samma här. De tillfällen när jag bara inte orkar göra något i mina ärenden och behöver en hjärnpaus så läser jag in mig på olika domar och rättsfall, det hinner vi oftast inte, även om vi borde.
 
Städar, hjälper andra kollegor med deras uppgifter, servar anläggningen och passar på att göra sånt man inte har tid till under normal drift. Tack och lov har vi väldigt få dagar under året som vi står stilla helt så det finns alltid något man kan göra om man är lite uppfinningsrik under dessa dagar.
 
Det händer inte på mitt jobb. Jag har alltid saker att göra. Sen kan sakerna vara mer eller mindre brådskande såklart.

Men om jag känner mig klar för dagen så går jag hem. Jag har nästan alltid en arbetsvecka i plusflex så det är inga problem.
 
Tja, jag har runt 1000 olästa mail och ett par hyllmeter med rapporter som borde läsas om jag inte har tillräckligt med ork och tid att dra igång något utvecklingsarbete.
Planerar hela arbetsåret själv och sätter processer och delprojekt efter behov, så dötid existerar inte.
 
Nu jobbar jag på restaurang, jag skulle l ä t t kunna jobba över varje dag, utan problem. Även lugna dagar 😜

Men ibland är det ju lugnare, ofta kanman kompa nån timme, för ibland får man passa på.
Har alltid många komptimmar att plocka ifrån.

När alla förberedelser är klara för dagen finns det städ att göra. Det finns alltid något att göra hos oss.
 
Ibland händer det att vi inte har så mycket att göra. Då skjuter vi gummisnoddar på varandra, pratar, rotar runt i förråd och ser om vi hittar något kul, läser horoskop, skjuter fler gummisnoddar, spelar fotboll med någon plastlåda... :angel: De "sysslolösa" stunderna är nästan de bästa, för då fjantar vi runt tillsammans och har allmänt kul. Men ja, blir det slut på arbete mot slutet av dagen, då går vi hem tidigare istället (vi får såklart betalt ändå).
 
Städar, dammtorkar, äter godis, snackar skit, dricker kaffe, gosar med djuren, läser artiklar i djurtidningar. Ungefär så, vi har aldrig långtråkigt a la stirra i väggen.
 
Det är aldrig lugnt på mitt jobb. När det är mindre inkommande jobbar jag bort det jag inte hunnit med. Om jag mot förmodan får undan allt det, så börjar jag förebyggande istället inför nästa kaos.
 
Passa på att lära dig ett nytt språk eller något annat som du kan göra i hörlurar. Bra att kunna om du ska söka nytt jobb.
 
@sthu Du paminner mig om en "sekreterare" till rektorn pa en skola jag jobbade for lange sedan. Hon jobbade 75% var alltid glad men klagade ofta pa att det inte var tillrackligt med jobb. Nar hon gick hem for att hon fick ett till barn fick de utoka tjansten till 100 % och henne's vikarie han anda inte med allt utan Hon vikarierade for ersattaren da och da, med baby, och jobbade undan i ett par dagar (Hon vagrade jobba mer an 75%) medan hon var foraldra ledig.
Ingen forstod riktigt hur Hon bar sig at ... Jobbet var alltid ratt och ordentligt gjort, hon var alltid glad och trevlig, och klagade alltid pa att hon inte hade tillrackligt att gora ... Trots att Henne's tjanst alltid varit 100% innan och tydligen alltid var det for alla andra.

Jag känner igen mig i det där. Tillhör kategorin som jobbar oerhört fort och därmed hinner med 100% tjänst på 75%.

Försöker sysselsätta mig genom att läsa allt nytt som kommer på området men visst är det frustrerande.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 627
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 164
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 630
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 523
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp