Lura i sig grönsaker

Då tror jag jag hellre fortsätter med mina två brödskivor (mörkt/grövre bröd) med lite smör och ost, står mig lika bra på det ^^ dessutom är jag team avsky nötsmör :p
Men som sagts tidigare, det här visar ju bara på hur folk inte äter bara vatten och havregryn liksom! Själv äter jag dock hellre rågflingor, mindre tapetklister-feeling på det.

Är längesedan jag åt havregrynsgröt hemma för den blir äcklig... Menade bara just det som flera skrivit att det är tillbehören som mättar :D .
 
För att fortsätta på havregrynsspåret, så gör jag ofta Overnight oats! Då är frukosten klar nästa morgon.- 1 dl havregryn (eller mer), 1 dl (havre)mjölk eller sojamjölk, 1 tsk chiafrön, och sen smaksatt med vad man vill. Jag brukar lägga till en gnutta vaniljsocker och även proteinpulver för proteinets skull då jag inte äter kött. Valfritt med bär eller frukt som topping. JÄTTEgott!! Och superenkelt.
 
Om det är konsistensen som stör så går det alldeles utmärkt att mixa havregrynsgröten med en stavmixer. Då får den en slät fluffig konsistens, nästan som mannagrynsgröt. Och sedan kan man ju koka gröten på mjölk i stället för vatten, om man önskar den lite fylligare i smaken.... :)
 
För att fortsätta på havregrynsspåret, så gör jag ofta Overnight oats! Då är frukosten klar nästa morgon.- 1 dl havregryn (eller mer), 1 dl (havre)mjölk eller sojamjölk, 1 tsk chiafrön, och sen smaksatt med vad man vill. Jag brukar lägga till en gnutta vaniljsocker och även proteinpulver för proteinets skull då jag inte äter kött. Valfritt med bär eller frukt som topping. JÄTTEgott!! Och superenkelt.

Samma här, jag står inte ut med kokt gröt men overnight oats är jättegott. Toppar gärna med en sked turkisk yoghurt och lite frukt eller bär och varierar vätskan, ibland med havremjölk, ibland smaksatt havremjölk, ibland juice, ibland mjölk. Och så är det lätt att dubbla receptet!
 
Samma här, jag står inte ut med kokt gröt men overnight oats är jättegott. Toppar gärna med en sked turkisk yoghurt och lite frukt eller bär och varierar vätskan, ibland med havremjölk, ibland smaksatt havremjölk, ibland juice, ibland mjölk. Och så är det lätt att dubbla receptet!
Just ja, yoghurten glömde jag nämna! Plus att den naturligtvis (?) ska stå i kylskåp under natten :-)
 
Okej då måste jag kommit ihåg fel... Men nån "blast / blad" hade de i .. Kanske va morots blasten eller nåt...
Men jo Rabarberblad är mkt riktigt giftiga (googlade jag med för jag visste inte )
Det går att se klippet om man googlar efter smoothie och Trädgårdstider. Morotsblast, nässlor, svinmålla, mangold, mynta, zucchini och lite äpple. Jag tycker att det låter rätt.... :wtf:
 
Kan nog smaka hyfsat strävt och grönt? ^^ låter inte så väldigt super lockande iaf 😅
Precis. Har för mig att det var just det som var anledningen till att tillsätta lite äpple, dvs något sött som motverkade strävheten lite. Jag såg avsnittet och jag tycker inte att de såg superimponerade ut när de drack den :D . Mer att man tryckte i sig den för att den var så nyttig.....
 
Okej då måste jag kommit ihåg fel... Men nån "blast / blad" hade de i .. Kanske va morots blasten eller nåt...
Men jo Rabarberblad är mkt riktigt giftiga (googlade jag med för jag visste inte )
Rödbetsblast? typ? är inte så bra på blast men den har jag stött på.
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 119
Senast: Ramona
·
Mat Jag har bestämt mig för att skärpa mig med mina matvanor och rutiner. Maten jag äter är egentligen inte så illa, men dels har jag en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 021
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
528
Senast: Murray
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp