Bukefalos 28 år!

Lurade????

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Carlssonnnn

Hej alla häst älskare.
vill bara höra om någon mer än vi blivit utnyttjade och lurade:cry:
Skrev fodervärds avtal om Hästen Elmer. Blev rejält lurade av dess ägare. Min 14åriga flicka fick sitt hjärta krossat och vår plånbok blev mycket lättare. Fy fy fy vilket folk. Kommer ha svårt att lita på människor. Mvh Susanne.
 
Sv: Lurade????

jag blev lurad på en sjuk ponny förut som tyvärr lämnat jorden :cry: På vilket vis blev ni lurade?
 
Sv: Lurade????

Det är en lång historia. Kan förklara lite. Vi svarade på en annons om häst på foder och senare köp. Vi var och tittade på hästen och blev stört kära den:d. Hade då letat häst jätte länge. Vi kom överens om att skriva kontrakt ett halvår att börja med. Dom hade även en låne sadel till hästen men dom hade inga pengar att köpa den för 2500kr. Så vi sa att vi betalar den och när vi köper hästen drar vi av det på köpe summan. Hon berättade för oss att hästen bytit stall 8ggr på ett och ett halvt år. Och det var efter vi skrivit kontrakt. Hästen anpassade sig jätte bra hos oss han var lugn fin pigg verkade trivas hos oss. Efter tre veckor ville hon halsa på hästen och rida honom. Hela familjen kom jag bjöd på mat fika dom var här hela dagen. På kvällen när hon kom hem ringde hon och sa att hästen verkade slö. Det tyckte inte vi var så konstigt om han så vore- I förra stallet gick han ensam i en hage blev intagen från hagen kl17. Hemma hos oss gick han på lösdrift med två föl med mamma och en hingst. Hon menade på att han inte fick tillräckligt med hö därför var han slö. Jag förklarade gånng på gång att han fick tillgång till15kg hö och att han inte fick i sig mer. Jag frågade om hon tyckte att han blivit mager men det tyckte hon inte. Jag förklarade att hö inte gjorde hästen piggare och att han rörde sig mera i hagen nya intryck och att han bytt stall gjorde honom trött men vi upplevde honom inte trött.
 
Sv: Lurade????

Det verkar som om båda parter har skrivit varsin tråd om hästen Elmer, såvida det inte finns två pållar...
 
Sv: Lurade????

Jag menade givetvis valack inte hingst är lite upprörd och snurrig
 
Sv: Lurade????

Jag blev avbruten jo till saken. Hon komm efter två dagar och hemtade hästen och skulle inte betala sadeln.
 
Sv: Lurade????

men på vilket sätt blev du lurad på? har dom tagit tillbaka hästen eller? du får nog försöka förklara mer fast du e uppröd...
 
Sv: Lurade????

jag hade inte lämnat sadlen förren dom hade betalt den. om nu sadlen skulle dras av köpsumman har ni väl skrivit det i kontrektat/du stå som köpare på sadlen?
 
Sv: Lurade????

Undrar också om det inte samma. I den andra tråden skriver ägaren om sin syn på saken. Om det nu är samma. Men jag fick också den tanken.
 
Sv: Lurade????

Jodå, det är samma. Om det inte finns fler Elmer.
 
Sv: Lurade????

jag sa till henne att hon inte fick tillbaka passet förän hon betalat sadeln. Hon kallade oss lögnare idioter utpressare. Dagen före hade hon skrivit till min dotter och sagt att vi skulle få pengar för sadeln. Hon nekade tilldet min dotter visade smset hon skickat dagen innan då kunnde hon ju inte neka. Jag höll fram passet och hon en bunt pengar vi bytte samtidigt när jag kollade fattades det fem hundra typiskt henne. Då sa hon att jag gömt fem hundra för hon var så säker att jag fått alla pengar hon kallade mig inför min storgråtande dotter idiot lögnare och så vidare. Hon betedde sig som ett psykfall. Inte faaaan tar man hem en häst och vansköter hästen pärlan den underbara hästen som vi hade på foder. Min dotters förtroende för vuxna fick sig en knäck hon fick värkligen se ondska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 768
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på bukefalos men behöver vara skriva av mig lite om min situation. Jag har varit medryttare på en underbar häst i 7 års...
2
Svar
24
· Visningar
3 658
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp