gul_zebra

Trådstartare
Som ni vet köpte jag ju syrrans marsvin, Lurvas. Iaf, han har inte ont i ryggen längre och tänderna har vuxit sig jämna och fina utan att brytas av. Kan hans ryggont och tändproblem ha berott på vitaminbrist?
Som sagt fick han ju inte ordentlig mat förut, han har nu fått fri tillgång på hö och vatten, 3 msk pellets/dag (ska byta ut mot fröblandning, han äter inte pelletsen och behöver som sagt gå upp i vikt), ett helt vitkålsblad/dag och en hel morot/dag. Eler hel och hel, delar upp den och ger en bit då och då under dagen :p Men ni förstår nog vad jag menar. Förut fick han ju aldrig grönsaker, förutom kanske någe äppelskrutt ibland. Hö hade han inte ofta inte, pellets var det inte ofta någon orkade köpa när det tog slut och när jag köpte honom hade han dessutom varit utan vatten i två dagar :eek: Vad tror ni, kan det ha berott på vitaminbristen?
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 522
Senast: CaisaCax
·
Lantbruksdjur För en månad sedan dog en av våra tackor i samband med lamningen. Vi lyckades rädda ett av lammen som genast fick "start"välling, minns...
Svar
4
· Visningar
1 587
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 176
Senast: ameo
·
Däggdjur Efter velat köpa mig två honor på väldigt länge men aldrig kommit till saken. Så hittade jag en lite 2årig grabb på blocket! Dottern...
2
Svar
23
· Visningar
3 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp