Lusern/ lusernpellets?

T

Tuki

Vad är det för skillnad mellan lusern och lusernpellets? I programmet optignägg står det i en av rutorna lucern, menar de då lucernpellets :confused:
 
Kolla på värdena och jämför med det märke du tänker köpa. Det är INTE samma värden som t.ex Kraffts lusern.
 
Japp. Och Kraffts lucern pellets och kraffts lucern hackat strå har samma värden. Men om du vill räkna lucernet som grovfoder så bör du välja hacket, det tar ju längre tid för hästen att äta också. Pelletsen bör du helst blöta då de sväller rätt mkt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 476
Mat Ibland när man läser recept står det inte om ugnstemperaturen avser varmluftsugn eller ugn med över- och undervärme. Fram tills min nya...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Ace
·
Skola & Jobb Hej! Jag står i kvalet att flytta till min studentstad eller bo kvar hemma en stund till och spara pengar en tid. Det tar 1h 20 minuter...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp