S

Serendipity

Har fodrat min pålle med Lusernpellets bra länge, och det har funkat bra, han håller hullet med bara så lite som 0,5 kg per dag.
Nu står jag i ett annat stall och de säljer Lusern-strå, och det till billigare pris än på Granngården, även om skillnaden inte är hissnande.

Vad exakt är skillanden på dessa två?
Det behövs mindre giva av pellets vet jag, men i övrigt - är det ngn skillnad?
Om han får 0,5 pellets nu, vad ska jag ge i strå?

Tacksam för svar.. :)
 
Eftersom det är samma värden på pelletsen och strået ska du ge lika mkt i vikt... Alltså 0,5 kg hackat strå, men det blir ju mer volymmässigt, men man mäter ju allt foder i vikt, så det blir samma vikt alltså.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Jag har problem med att få upp min tunna 3-åriga Oldenburgare i hull. Betet är slut så jag fodrar med grönt och fint hö. Höet har...
2
Svar
24
· Visningar
4 302
Senast: svea
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 561
Senast: ufot
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 339
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7. Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor...
Svar
13
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp