Bukefalos 28 år!

W

Weeei

Min häst äter inte pelletrerad (stavning) lusern men det var en som rekomenderade att prova hackad lusern istället. Men jag undrar fall det är någon skillnad i smaken på dom olika lusernsorterna?
 
Sv: lusern!

Nja, smaken skiljer nog inte då det är i princip samma innehåll.

Däremot så kanske den "naturligare" strukturen kan locka hästen att äta mer av hacket?
Kan vara värt att prova iaf!:)
 
Sv: lusern!

Blöt lade du pelletsen? Min pålle tog det en vecka innan han började äta lusern men nu äter han som aldrig förr.
 
Sv: lusern!

pinky skrev:
Nja, smaken skiljer nog inte då det är i princip samma innehåll.

Däremot så kanske den "naturligare" strukturen kan locka hästen att äta mer av hacket?
Kan vara värt att prova iaf!:)
Min häst är tvärt om, Äter mer av pelletsen. Blötlägger med olja och salt!
 
Sv: lusern!

japp, den var blöt. Hon har ätit det ett tag men då måste hon ha massa betfor till. Annars så vägrar hon:mad: .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 032
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Murray
·
Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 311
Senast: Silje
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 278
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp