Bukefalos 28 år!

Lustig kattunge.

C

CarolaLind

Jag brukar aldrig hålla på och peta på kattungarna, max en gång om dagen tar jag upp dem och pussar på dem så att de får lite mänsklig kontakt. stallkatterna (Som alltid får komma in om de vill) föds inne men flyttar ut i sadelkammaren när de är mogna för det.

I denna kullen, nu en vecka gammal finns en hane, han är lite lustig. 4 dagar gammal öppnade han ögonen, och han gillar människor mer än mamma. Så fort han hör människoröster ska han upp! Upp! Han krafsar och klöser på insidan av låden och piiiiiper och skriker så man tror att han är döende. Först trodde jag verkligen att så var fallet, så jag tog upp honom och höll honom mot mig, då tystnade han, så la jag ner honom....då började han igen.... :p Hur kan det vara? Någon annan som upplevt en så ung bebis vilja vara uppe i famnen istället för hos mamman?

Jag ignorerar honom och när han skriker som värst lägger jag till honom till mamman, ibland funkar det, oftast inte. Han VILL vara i min famn... :confused:

Konstigt?
 
Sv: Lustig kattunge.

Någon liten vätte har helt klart viskat i hans öra hur han ska göra för att slippa bli utekatt :)

Nädå, så allvarligt är det inte....detta fenomen finns även hos inneavlade raskatter....vissa ÄR bara mer människotörstande än andra...:)
 
Sv: Lustig kattunge.

oh ja, det stämmer verkligen. :D
när vi skulle välja ny katt sa vi på vägen dit att det ska vara en korthårig hankatt, för enkelhetens skull.
när jag, mamma och lotta tittade ner i korgen med kisseungar tittade en långhårig flicka upp på oss och det var aldrig ens ett gram tvekan. tilda skulle följa med oss hem. :)

och jag är så otroligt glad att det blev hon, har aldrig varit med om en underbarare katt. hon kommer alltid galopperande när hon ser mig. love.
 
Sv: Lustig kattunge.

Min huskatt som tyvärr är död nu valde inte mig. När jag kom innanför dörren så sprang hon och gömde sig :smirk:
Yoga hade ingen chans, med sin svarta nosfläck så hade hon kunnat protestera hur mycket hon ville. Jag skulle ha henne.

Men nu som uppfödare har man ju lite andra krav också. Fast en söt nosfläck är kanske inte ett tillräckligt bra krav :angel:

Mor och dotter, Yoga är den svartvita och Abbie den grå (lila)
IMG_0169.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: Niceperson
·
Övr. Katt Behöver eran hjälp akut. I natt precis första timmen på dag 60 föddes S*Stolen Hearts´s(min första som uppfödare) och Lilla Ofelias...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
17 482
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp