Lustiga saker vi äter

Alltså, att doppa mackor i choklad måste väl vara bland det minst originella en kan ägna sig åt?:confused:
Och pommes + milkshake finns på O'Learys meny som sideorder, liksom pommes på pizza hos de lokala pizzeriorna.

I gymnasiet rönte min kombo av starköl och kanelbullar viss uppmärksamhet, men spred sig och blev sedan vedertaget kalastilltugg. Ingen biggie sedan 25 år.

Kakao i köttgryta är ingen hemlig ingridiens längre, och chili för att lyfta anrättningar med choklad är på allas läppar sedan Lasse Hallsrtöm gjorde film.

Ketchup i filmjölken gör att det smakar gräddfilsdipp.

etc.

Finns det ens wierd smaker och udda kombos i ett individualistiskt tidevarv?
Alla äter väl otroligt märkliga saker hela tiden - bara för att de kan.
Fläsksvålsmums på påse för en hälsosam vikt och broskknutor mot rynkor liksom...

Landet Brunsås liksom.
Tja jag hade en tränare som hade Ketchup på allt (vuxen människa alltså).
Jag pratar om Ketchup i nyponsoppan, i oboyen, på jordgubbarna med glass...
Det måste fortfarande anses ganska unikt
 
Tja jag hade en tränare som hade Ketchup på allt (vuxen människa alltså).
Jag pratar om Ketchup i nyponsoppan, i oboyen, på jordgubbarna med glass...
Det måste fortfarande anses ganska unikt
Och kanske smart?
En stategi för att överbrygga ett selektivt ätmönster?

Fö benägen att servera oboy med ketchuprippel med en skvätt ljus rom, gärna i sällskap av en Pajala Sunrise å ena sidan, Bloody Mary å den andra.
 
Jag älskar att äta "råkost" (alltså typ sallad och grönsaker av olika slag) på maten. Exempelvis älskar jag att lägga rårivna morötter direkt ovanpå korvstroganoff och ris, ibland kan jag även ha dressing på morötterna om jag känner för det ^^

Annars tror jag inte jag har speciellt udda idéer, möjligtvis att jag älskar surkål till typ allt.
 
Vad lustigt, det där med knäckebröd + Oboy samt de rostade mackorna gör jag också!

Ett glas Oboy med en deciliter havregryn i är för övrigt sjukt gott som mellanmål. Och skumtomtar smakar som bäst efter att de har körts i micron i 30 sekunder.

Å en jämlike :D
 
Jag har nog inte så speciella matvanor men jag verkar ha en dragning åt partners med sådana. Mitt ex åt kaviar på kanelbullarna ochmin nuvarande sambo letar reda på den mest gröna omogna mangon i affären. Delar den i skivor och doppar i chilipulver. Bästa snacksen O_o
 
Tja jag hade en tränare som hade Ketchup på allt (vuxen människa alltså).
Jag pratar om Ketchup i nyponsoppan, i oboyen, på jordgubbarna med glass...
Det måste fortfarande anses ganska unikt

Jag hade en studiekamrat som sa att han hade ketchup på allt. Men det var inte lika uppseendeväckande. Det visade sig att allt han åt var knäckebröd, snabbmakaroner med mikrovärmd falukorv eller köttbullar.
 
Vet inte om de finns fortfarande men förut fanns det chokladöverdragna degestivestavar. Så himla goda, styckförpackade så de var perfekta att ha med sig i matsäcken. Har tyvärr inte sett dem på länge :cry:
Digestive Bars.
6-pack, små röda som jag och min bästis i ponnylaget alltid fick (eller norpade!) till stallet.
Fy så nostalgiskt... men inte det särkilt udda. Rätt likt kexchoklad = sveriges kanske vanligaste utflyktskäk.
 
Digestive Bars.
6-pack, små röda som jag och min bästis i ponnylaget alltid fick (eller norpade!) till stallet.
Fy så nostalgiskt... men inte det särkilt udda. Rätt likt kexchoklad = sveriges kanske vanligaste utflyktskäk.

Ja precis dem. Fast de smakade inte i närheten av hur kexchoklad smakar. Visst det är kex och choklad i båda men ändå helt olika tycker jag 😁 Tycker om kexchoklad också.
 
Ja precis dem. Fast de smakade inte i närheten av hur kexchoklad smakar. Visst det är kex och choklad i båda men ändå helt olika tycker jag 😁 Tycker om kexchoklad också.
Måhända. Men fortfarande inte att betrakta som något unikt att äta.
Möjligtvis "guilty pleasure" som också efterfrågas av TS, vilket är ett helt befängt begrepp - att känna (social) skuld och skam över mater en väljer att äta kommer det sällan något gott ur.
 
Måhända. Men fortfarande inte att betrakta som något unikt att äta.
Möjligtvis "guilty pleasure" som också efterfrågas av TS, vilket är ett helt befängt begrepp - att känna (social) skuld och skam över mater en väljer att äta kommer det sällan något gott ur.

Nej knappast unikt, det var det jag ville visa med att det faktiskt finns/funnits just en sån produkt.
 
Ost på äpple. Måste vara Ingrid-Marie. Annars är det nog inga andra konstigheter. Marshmallows i glass är väl inget konstigt? Jag menar det finns ju ändå glass med marshmallows i att köpa
 
Nej knappast unikt, det var det jag ville visa med att det faktiskt finns/funnits just en sån produkt.
Åfan, mitt åt!
Jag missade på något märkligt vis inlägget du citerade och därmed svarade på.

Det såg för mig ut som att bara upplyste i tråden att du tyckte om dem, vilket tedde sig malplacerat. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 706
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp