Lustiga saker vi äter

Jag har inga lustiga matvanor (vad jag vet) men mitt ena syskonbarn har. Senast så testades kokt ägg på jordnötssmörsmacka. Det ska tydligen vara riktigt gott enligt 18-åringen.
 
På tal om att inte blanda mat så fattar jag inte varför man vill blanda ris med curryn. Riset har ju en så god smak och den försvinner helt när man blandar med sås. Dessutom så kan ju riset dämpa hettan lite om kocken varit lite väl generös med chilin. Jag älskar kokt ris, särskilt sticky rice, och kan gå och småäta kallt ris med händerna om det blir över efter middagen.
 
På tal om att inte blanda mat så fattar jag inte varför man vill blanda ris med curryn. Riset har ju en så god smak och den försvinner helt när man blandar med sås. Dessutom så kan ju riset dämpa hettan lite om kocken varit lite väl generös med chilin. Jag älskar kokt ris, särskilt sticky rice, och kan gå och småäta kallt ris med händerna om det blir över efter middagen.

Samma här, och även pasta. Förstår inte varför man ska ha så stora mängder sås på.
 
Enda guily pleasure är egentligen hamburgerost. Händer väl att vi har det hemma max 2 ggr om året när vi gjort varsin cheeseburgare men kan ju säga att resten av skivorna försvinner ganska snabbt direkt ur förpackningen sen :D
 
En favorit hos mig när jag är godissugen men inte har något godis är att ta fram en kopp, sen ta fram smör (det man bakar med) skära en bit av det, lägger smöret i koppen, sen en bit hushållspapper ovanpå koppen, in i micron på hög effekt i en minut så smöret smält helt.

Sen häller jag i strösocker, det ska bilda en sörja men ska inte va för mycket rinnande smör kvar, sen i med lite vaniljsocker, kakao och havregryn.

Känns receptet igen? Ja de är baserat på en väldigt känd som har olika namn beroende vem man frågar och enda som saknas är kaffet och i det receptet ska inte smöret vara rinnande. 😅

Sen äter ja det direkt ur koppen med en tesked.
 
Jag vet en kombination som jag helt plötsligt mindes när jag läste tråden.

Min mamma vispade grädde, blandade i kalles kaviar och hackad rå lök och satte sedan på knäckebröd.
Det är så förbannat gott att det vattnas i munnen nu när jag tänker på det.

Vet inte om det är så ”konstigt” men jag har aldrig hört om det någon annan stans.
 
Jag vet en kombination som jag helt plötsligt mindes när jag läste tråden.

Min mamma vispade grädde, blandade i kalles kaviar och hackad rå lök och satte sedan på knäckebröd.
Det är så förbannat gott att det vattnas i munnen nu när jag tänker på det.

Vet inte om det är så ”konstigt” men jag har aldrig hört om det någon annan stans.

Min mamma gör någon sådant! Vispad grädde, rökt kaviar och finhackad rödlök, äts på finn crisp.
 
Gröna, sura äpplen i klyftor med citronpeppar på och burkmajs med antingen olivolja+balsamico+salt+vitpeppar eller att röra ner lite sambal oelek och äta med tesked. :d

Min ömma moder tycker det är udda att jag älskar att äta citron och lime som de är med lite örtsalt på. "Ska jag hämta lite vodka?", kan hon fräsa irriterat.
Du förstör ju citronen. Inget jäkla salt.

/Hon som sitter i detta nu och dricker enbart pressad lime i glas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 719
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp