Lustiga saker vi äter

En favorit hos mig när jag är godissugen men inte har något godis är att ta fram en kopp, sen ta fram smör (det man bakar med) skära en bit av det, lägger smöret i koppen, sen en bit hushållspapper ovanpå koppen, in i micron på hög effekt i en minut så smöret smält helt.

Sen häller jag i strösocker, det ska bilda en sörja men ska inte va för mycket rinnande smör kvar, sen i med lite vaniljsocker, kakao och havregryn.

Känns receptet igen? Ja de är baserat på en väldigt känd som har olika namn beroende vem man frågar och enda som saknas är kaffet och i det receptet ska inte smöret vara rinnande. 😅

Sen äter ja det direkt ur koppen med en tesked.
Inte bara jag alltså! I princip det enda ”godis” jag äter förutom mörk choklad. Vi verkar ha samma recept dessutom.:love:
 
Inte bara jag alltså! I princip det enda ”godis” jag äter förutom mörk choklad. Vi verkar ha samma recept dessutom.:love:
Jag brukar alltid höfta lite när jag gör det, minns att jag började med det när jag var tonåring (mitt rum var precis bredvid köket), och jag smälte smöret i micron, sen smög in muggen på mitt rum, smög ut i köket å in i skafferiet å hämtade ingredienserna en och en. Gjorde allt i smyg på mitt rum, precis som om det var något hemligt å mamma skulle skälla ut mig om hon visste.
Var nära en gång när jag gjorde en kopp till min minsta syrra, som givetvis skvallrade för mamma - småsyskon. 🙄
Har ett vagt minne att jag lyckades undvika att svara ärligt och körde med någon bortförklaring istället. Är så jag skrattar åt det idag. 😂😅
 
Ok det här är jag uppväxt med. Pappas fel och jag kan fortfarande få sug efter det.

Kokt färskpotatis
Grädde som hälls på
Lingonsylt

och till detta... hotdogs grillkorv ni vet den där barnkorven som inte smakar något eller innehåller kött typ
 
På tal om konstiga kombinationer fick jag upp detta i mitt flöde 😂
Screenshot_20200605_170451_com.facebook.katana.jpg


Jag känner mig wild and kräjsi om jag har sylt på en rostad macka 😅
 
Äter nog inte någraa konstiga matkombinationer själv.

Min pappa brukade (brukar?) äta tunnpannkaka med ost och ketchup. Jag smakade en gång. Det var äckligt tyckte jag.

Många har tyckt att det är konstigt när jag vill dricka vatten till t.ex. frukostmackan eller fikabrödet, men det ÄR ju verkligen inte något konstigt egentligen då det handlar om törstsläckning.
 
Förutom pommes doppade i glass som ändå får anses bara rätt vanligt så brukar jag bara få kommentarer om att jag äter cheese balls med gaffel.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 720
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp