lutar åt att jag behåller min foderhäst...

mag

Trådstartare
men av olika orsaker så funderar jag på olika alternativ.
dels att köpa henne tillsammans med tjejen som hjälpt mig att rida henne.Hon kommer att köpa henne om inte jag gör det, men jag vill inte släppa henne helt och hållet. men min tid räcker inte till för häst och familj och jobb, så hjälp måste jag ha, på något sätt. Är det någon som har erfarenhet av att vara två ägare och att man delar på allt.
Har också haft i huvudet att jag köper henne och att tjejen får ha henne som halv foderhäst och vi delar på allt ändå, men egentligen blir det ju nästan samma sak... eller
 
Jag har delat häst med en kompis och det gick åt skogen.
Det är lätt hänt att man blir oense om vissa saker.En tycker så och den andra tycker si.

Om jag skulle skaffa häst idag så skulle jag ,som du, behöva hjälp.Det jag skulle göra är att själv stå som ägare men ta en medryttare till hjälp.Då har jag minimerat risken för diverse bråk.Medryttaren skulle naturligtvis få säga vad h*n tycker och jag skulle vara mycket lyhörd.

Lösningarna kan vara många och för vissa fungerar det att vara två ägare.Jag klarar som sagt inte av det.
Lycka till!

/Annelie
 
Jag deler sen ett år häst med en kompis. JAg var mkt skeptisk först, trodde det skulle vara svårt, men det har gått jättebra! Verkligen funkat super. :) :banana:
 
berätta mer... hur har ni gjort med alla inköp, delat allt precis eller ?? har ni något kontrakt emellan er ?? försäkring, skor, veterinär osv... jag vill veta mer.
 
tror det bästa är att ha en ärare och sen kanske ha nån merdryttare eller halv fodervärd som hjälper en. jag hade en häst på foder ihop med en kompis över en sommar och det va inte så kul. Det blir alltid en som får ta det stora ansvaret, och det blev i detta fall jag. hon kom ut från stan och red på sina dagar sen åkte hon hem och om nån skulle kolla till hästen eller fodra på kvällen så vart det jag som fick göra det. iofs så bodde jag rätt nära där vi hadehästen men jag blev ju helt fast varje dag medan hon bara hade sina dagar.

som min mormor brukar säga: "Akta dej för hopehang!" och hon är en klok kvinna!

näee, ska hästen köpas, så gör det inte ihop! det är lätt att ha olika åsikter om skötsel mm o då blir man lätt osams
 
Jag tycker du ska köpa hästen ensammen och sedan får tjejen ha henne på halvfoder...Blir minst tjaffs då..
 
Vi har inget kontrkat mellan oss, men det bör man kanske ha egentligen.

Alla utgifter vi har som försökrng, grejer, hovslagare och så skriver vi upp i en bok. Ibland räknar vi ut vem som betalat mest och så betalar av det och börjar på nytt.
Vi delar på i princip allt, frågar den andra innan man handlar och är det nån borste eller nått man vill ha händer det att man köper det själv.
Ganska ofta är vi tillsammans i stallet, vilket jag tror är bra. Pysslar, sittstränar, kör osv

För oss har det verkligen funkat superbra!! Men jag tror att det är ganska ovaligt att det går så pass bra som det gått fär oss. det är nog vanligare att det blir problem.
Något mera du undrar?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp