LVs Garderobstråd

LindgrenV

Trådstartare
Jag har världens största i-landsproblem, och det är att min garderob inte stämmer överens med mig. Eller ja, sko-garderoben stämmer överens, men majoriteten av kläderna gör det inte. Idag har jag ägnat hela eftermiddagen åt att rensa och sortera, så jag har väl börjat någonstans och det som finns är en helt okej grund att jobba ifrån. Men nu gäller det att successivt uppdatera hit och dit med fabulösa plagg, för att få den ultimata garderoben som jag kan trivas med. Och det är där jag behöver er hjälp! Ni är så sjukt grymma på att scanna av hela nätet efter prylar, så ni får gärna vara mina klädesspioner också :D

Jag har påbörjat en moodboard på pinterest för att samla vad jag gillar, så den kanske hjälper er lite mer än en beskrivning:
https://se.pinterest.com/lingonren/lingonren/

Men för att beskriva det också, så är jag framför allt en kjol/klänningsmänniska. De gånger jag har jeans bör de ha hög midja för att jag ska känna mig bekväm. Jag gillar siluetter där midjan är markerad, för det passar mig bäst. Varma färger passar mig bäst, och mina absoluta favoritfärger är (skogs)grön, senapsgul och orange. Gillar även guld och koppar framför silver. Åh och tweed ger mig gåshud :o Jag har väldigt få svarta plagg och är inte bekväm i den färgen, utan har hellre vitt/beige/grått som någon form av basfärg, framför svart.

Hänger ni med?! Jag vet inte ens om jag förstår min stil själv nämligen :angel:

(Skor är inte intressant, den biten har jag redan täckt upp sen länge :D)
 
Vilket roligt projekt du har framför dig! Eftersom jag älskar klänningar så ger jag lite klänningförslag:D

image1xxl.jpg


image1xxl.jpg


image3xxl.jpg


image1xxl.jpg
 
Jag har världens största i-landsproblem, och det är att min garderob inte stämmer överens med mig. Eller ja, sko-garderoben stämmer överens, men majoriteten av kläderna gör det inte. Idag har jag ägnat hela eftermiddagen åt att rensa och sortera, så jag har väl börjat någonstans och det som finns är en helt okej grund att jobba ifrån. Men nu gäller det att successivt uppdatera hit och dit med fabulösa plagg, för att få den ultimata garderoben som jag kan trivas med. Och det är där jag behöver er hjälp! Ni är så sjukt grymma på att scanna av hela nätet efter prylar, så ni får gärna vara mina klädesspioner också :D

Jag har påbörjat en moodboard på pinterest för att samla vad jag gillar, så den kanske hjälper er lite mer än en beskrivning:
https://se.pinterest.com/lingonren/lingonren/

Men för att beskriva det också, så är jag framför allt en kjol/klänningsmänniska. De gånger jag har jeans bör de ha hög midja för att jag ska känna mig bekväm. Jag gillar siluetter där midjan är markerad, för det passar mig bäst. Varma färger passar mig bäst, och mina absoluta favoritfärger är (skogs)grön, senapsgul och orange. Gillar även guld och koppar framför silver. Åh och tweed ger mig gåshud :o Jag har väldigt få svarta plagg och är inte bekväm i den färgen, utan har hellre vitt/beige/grått som någon form av basfärg, framför svart.

Hänger ni med?! Jag vet inte ens om jag förstår min stil själv nämligen :angel:

(Skor är inte intressant, den biten har jag redan täckt upp sen länge :D)
Åh. precis min smak också.
Men jag tycker det är lite svårare att hitta i större storlekar.
ibland hittar jag på zalando, anna field, bonprix.
men det är ju svårare..:(
 
12940092_1051231114941848_267273765_n.jpg


Klippte av mina hängselbyxor till shorts och drog på mig strumpbyxor under. Snacka om att brallorna fick nytt liv! Och dessa skor är kärlek :love:
 
Åh, roligt! Jag älskar 30-50-tal :love: Väldigt jag! Jag inga tips (eftersom min garderob mest består av jeans med hål i, hundförarbyxor och långärmade t-shirts..) men följer tråden!
 
Ellos brukar ha en del fint! Jag har köpt två klänningar i 50-talsstil där och en kjol. Tror jag gav 100kr för klänningarna och 75 för kjolen. Mycket bra för mig som är snål när det kommer till kläder :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp