Lyans egen tråd nr2.

De får mat och vatten eller hur? Och dina marsvin har nog de finaste burar jag nånsin sett. Du gör ditt bästa för dem utifrån ditt mående, det är jag säker på. :)
Jo, det får de. Fast de hade behövt mer variation i maten och mer uppmärksamhet och tid hos dem. Nosti, bebisen, har blivit jättefeg bara för att jag inte har hanterat honom tillräckligt. Burarna borde också städas oftare. Det funkar med städschemat jag har, men det är inte optimalt. Och hundarna hade behövt mer promenader och mer lösspring och lek. Nu ligger de nästan bara och sover hela dagarna
 
Jag har mått så jäkla dåligt i några dagar. Helt slut, svimfärdig, deppig,ledsen och massor av ångest. Kom på att jag har tagit både elvanse och attentin rätt länge nu och de går egentligen inte ihop med abilify så nu har avilifyn slutat verka för att jag tagit för stor dos av de andra i förhållande till dosen abilify. Fördelen är dock att köphetsen också har minskat samtidigt som abilifyn

Sedan är jag så arg och besviken för paketet jag skrev om ovan naturligtvis aldrig kom fram! och såklart var det det dyraste paketet jag väntar och som jag verkligen sett fram emot 😞
 
Varit inne och tittat på blodproven på mina vårdkontakter och alla utom ett är normala, även om ett av de andra ligger på lägsta godkända nivån. Det som inte var normalt har jag för mig var trombocyter, men när jag läste lite så var det tydligen normalt att ligga för lågt om man åt stesolid.
Har minskat attentin och ångesten har blivit lite mindre. Fast det händer en massa konstiga saker. Jag är jättetörstig, munnen smakar konstigt, en vän sa att min andedräkt luktar konstigt och mina naglar håller på att lossna. De första är ju symptom på diabetes, vilket är en vanlig biverkning av abilify. Det ger också trötthet. Men borde jag inte vara jättesjuk om det skulle vara diabetes? Och naglarna kan jag inte hitta något om diabetes
 
Nej man behöver inte bli jättesjuk av diabetes, inte på en gång iaf. Pratade du med hälsopersonell ang proven och värdena?
 
Nej man behöver inte bli jättesjuk av diabetes, inte på en gång iaf. Pratade du med hälsopersonell ang proven och värdena?
Okej. Får se hur det utvecklar sig. Törsten har gett med sig lite nu. Nej, jag har inte pratat med någon. Läkaren skulle höra av sig men jag vet ej när
 
Har blivit tjock som en jävla gris. Skulle ta bilder innan men nästan alla måste slängas för jag ser fet ut 😢
 
Har blivit tjock som en jävla gris. Skulle ta bilder innan men nästan alla måste slängas för jag ser fet ut 😢
Hejsan Lyan! Jag har tänkt på dig på sistone och undrat hur du mår. Tråkigt att du mår sämre:(. Måste kännas jobbigt att bära på denna viktångest! Det är ju så svårt detta med hur man ser på sig själv, speciellt när man inte mår bra och är i balans. Hoppas att du skulle kunna hitta nån balans i detta:heart

Såg en film på fb med en man som bar fram 3-4 jättestora fat med grönsaker åt ca 20 marsvin. De hade det jättefint och verkade så glada och då började jag direkt tänka på bilderna du visat från dina marsvin och deras burar:).

Hur mår du annars? Är det mest viktångesten som sliter just nu? Brukar du bli piggare eller tröttare när det är vår? Hoppas på att sommar och ljusare dagar skulle kunna hjälpa dig en liten bit iaf!
 
Tog två stesolid och gick och la mig. Fick sova hel hel natt för första gången på nästan en vecka men fortfarande dåligt idag. Känner mig som en val 😢
Hejsan Lyan! Jag har tänkt på dig på sistone och undrat hur du mår. Tråkigt att du mår sämre:(. Måste kännas jobbigt att bära på denna viktångest! Det är ju så svårt detta med hur man ser på sig själv, speciellt när man inte mår bra och är i balans. Hoppas att du skulle kunna hitta nån balans i detta:heart

Såg en film på fb med en man som bar fram 3-4 jättestora fat med grönsaker åt ca 20 marsvin. De hade det jättefint och verkade så glada och då började jag direkt tänka på bilderna du visat från dina marsvin och deras burar:).

Hur mår du annars? Är det mest viktångesten som sliter just nu? Brukar du bli piggare eller tröttare när det är vår? Hoppas på att sommar och ljusare dagar skulle kunna hjälpa dig en liten bit iaf!
Så länge jag ligger på 63kg så kan jag fungera någorlunda. Det är fortfarande 4kg mer än vad jag vägde när jag var nöjd, men det funkar iallafall.

Mina marsvin har det inte på långa vägar så bra som marsvinen i den filmen, men de klarar sig och mår förhoppningsvis bra.

Jag brukar bli lite piggare på våren och jag har höjt ena medicinen så jag har lite mer energi. Men det känns som att det hela tiden händer saker så jag aldrig får ta det lugnt och vila ut ordentligt
 
Finns andra varianter på svägningar av socker som inte räknas som diabetes med - men nog så bra att mota i grind. Det dom kallar "Dumping" är nån variant. Äta oftare fast mindre och minska sockret är en variant som en del haft nytta av. Att få genomslag på sådana livstilsföändringar tar tid och kostar tålamod - framförallt med omgivningen som många gånger har svårt att acceptera att andra har andra förutsättningar.
 
Finns andra varianter på svägningar av socker som inte räknas som diabetes med - men nog så bra att mota i grind. Det dom kallar "Dumping" är nån variant. Äta oftare fast mindre och minska sockret är en variant som en del haft nytta av. Att få genomslag på sådana livstilsföändringar tar tid och kostar tålamod - framförallt med omgivningen som många gånger har svårt att acceptera att andra har andra förutsättningar.
Jag klarar inte att förändra mitt ätande 😞
 
Har gått upp ännu mer i vikt och har panik 😭 Känner mig som en fet jävla val och har fått kommentarer om att jag har gått upp. Jag klarar inte ett jävla skit. Nästan bara ligger i sängen 😭
 
Har gått upp ännu mer i vikt och har panik 😭 Känner mig som en fet jävla val och har fått kommentarer om att jag har gått upp. Jag klarar inte ett jävla skit. Nästan bara ligger i sängen 😭

Varför tror du att du lägger så stor vikt vid det att vara smal? Vad spelar det egentligen för roll jämfört med nästan vad som helst annat...?

Du är garanterat fortfarande smal även om du så gått upp 10 kg, hoppast att du kan få hjälp att inse det någon gång. 💕
 
Varför tror du att du lägger så stor vikt vid det att vara smal? Vad spelar det egentligen för roll jämfört med nästan vad som helst annat...?

Du är garanterat fortfarande smal även om du så gått upp 10 kg, hoppast att du kan få hjälp att inse det någon gång. 💕
För att jag känner mig ful, äcklig och misslyckad.
Jag har vägt 7kg mer än nu och då var jag definitivt inte smal. Inte direkt tjock men rejält mullig.
 
Jag är misslyckad med allt. Jag klarar ingenting längre. Det försvinner hela tiden mer och mer och det kommer aldrig tillbaka. Allting jag gillar ersätts av ångest. Allt som är kul ersätts av ångest och allting jag vill ersätts av ångest. Jag ligger bara i sängen och väntar på att dagarna ska ta slut
 
Om jag hade börjat äta nyttigt och träna hade jag kunnat vara nere på min målvikt på sex veckor. Men jag klarar inte det 😭
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 786
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 527
Senast: Lobelia
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 828
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp