Lycklig Fisk??

C

claraswe

Har ett litet akvarium med endast 1 fisk. Han (jag har bestämt att det är en han ;)) Verkar må väldigt bra. Hade ingen pump förut så det var ett himla spring med att byta vatten osv. har nu införskaffat en pump och ett bottenfilter så nu har han det ännu bättre. Ska införskaffa en fisk till. Frank ifråga är en scalar (liten, svart) Skaffade en fisk till för ett tag sedan men den var alldeles för liten så den tog Frank död på inom loppet av 24-timmar. (Elaking) Ska snart köpa en ny fisk som är i samma storlek som han. (För att den ska kunna överleva Franks hemska attacker :smirk:) Men nu till frågan hur ser man vet man att ens fiskar mår bra och inte är uttråkade? Har lite dåligt samvete över att min fisk är själv han har nu fått ett mkt större akvarium iallafall. Det jag hade förut var väldigt litet. Så alla ni som har fiskar kan ni lugna mig lite? Detta är mitt första akvarium.
 
En liten fråga: hur stort är ett "mkt större akvarium"? Skalaren vill ha 250 lit + eftersom de blir stora, eller ffa HÖGA och har väldigt vackra fenor.

Skalaren är en parlevande fisk som således bildar par som vuxna. Läs mer om skalaren på: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=196

Skulle rekommendera att du frågar på forumet som finns på den sidan, jag är mest "hemma på" labyrintfiskar så du kan få betydligt bättre svar på www.zoopet.com. Där kan du säkert få hjälp med könsbestämningen av din fisk, fixa gärna en bild som du kan visa.
 
Tusen tack!
De kräver mer omvårdnad än man tror :smirk:
Nu ska jag gå in på länken och kolla. Än en gång tusen tack.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 592
Senast: Milosari
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 281
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 984
Senast: cirkus
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 956
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp