Lyckligt slut – Primme har fått en ny ägare

Sv: Lyckligt slut – Primme har fått en ny ägare

skönt när saker ordnar sig så bra :) tragiskt att hästen ska dö för att ägaren dör.....
 
Sv: Lyckligt slut – Primme har fått en ny ägare

Kanske något hästägare skulle tänka på att skriva någon sorts häst-testamente med önskemål om VEM som ska ta över ens hästar om man slulle dö- tex i en olycka.

Det är ju inte självklart att man vill att ens släktingar skulle ta över och ev sälja dom vidare till kreti och pleti.

Om man har en jättebra medryttare tex, eller en kompis som trycker om hästen väldigt mycket etc kan ju denne vara lämplig att ge ens häst ett gott hem.

Jag sitter här och funderar över om det fanns NÅN som jag skulle vilja tog över mina hästar om jag plötsligt dog.

/KT
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag först tänkte tillbaka på året som gått, tänkte jag att det var väl inget märkvärdigt år. Jag har bara staplat dagarna på...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Troligtvis var det nyårsrakter som ledde till ett tragiskt slut för för tre hästar på en lösdrift på en gård i...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Travronden) Fituna där Timo Nurmos har sin träningscamp fått ny ägare. Ägarskiftet verkar dock inte...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp