Lyckoängel

Kanske dum fråga, men får man ha en lyckoängel på tränset när man tävlar dressyr?

Alltså. Ja och nej.

Enligt TR som i dressyrvariant kör "inget som inte står här är tillåtet" och utsmyckningar är där inte uttryckligen tillåtet.

MEN, jag pratade med en överdomare om det hela, och hon sa att om man ska hårdra det så är det inte förbjudet eftersom det inte påverkar hästen och hästens/din prestation på något sätt, och sitter den rätt kan den heller inte skada hästen.

Vet inte om det här hjälper nåt...
 
Tack för svar!
Då har vi den på. Liten och genomskinlig så den syns knappt, säger de något så får vi väl ta av helt enkelt. 😊
 
Jag lyssnar :) bara tar det säkra före det osäkra ifall någon skulle ha åsikter. Men vi kommer att ha den på men menar bara om någon skulle ha åsikter om det på just en specifik tävling så bråkar jag inte om det. (Har frågat andra och då har flera sagt nej nämligen )
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp