Lyckoviken

Folri

Trådstartare
Var den så bra som recensionerna säger 🧐. Eller var det bara namnet made by Läckberg som den haussades 🤪
 
Skulle ju vara bästa såpan i modern tid. Sverige behövde en supersåpa och därför hyllades ju den 🤔
 
Nu har jag läst ett par recensioner och de var väl inte precis översvallande.

Jag var tvungen att googla för att få reda på vad det var för något, och de recensioner som dök upp högst google var inte något att hänga i julgranen, nej.
 
Men vad säger ni om Björnstad då? Har sett de två första avsnitten och den är fasiken bra. Kollar sällan på svenska serier och gör jag det behövs oftast skämskudde. Men den här!
 
Men vad säger ni om Björnstad då? Har sett de två första avsnitten och den är fasiken bra. Kollar sällan på svenska serier och gör jag det behövs oftast skämskudde. Men den här!

Jag älskar böckerna.
Tittade på trailern och retade mig på allt så jag kommer inte se den 😅
 
Jag var tvungen att googla för att få reda på vad det var för något, och de recensioner som dök upp högst google var inte något att hänga i julgranen, nej.
Men det räckte ju till tittarrekord. Dessutom haussades såpan i RixFM.
 
Jag tittade på tyskungen på Netflix..... 4 ggr tog det för att se första avsnittet sen gav vi upp. Då gillar jag ju ändå böckerna.

Hade förhoppningar på Lyckoviken men efter att ha läst här kommer jag inte titta
 
Jag tittade på Lyckoviken efter ha tittat på Björnstad. Skulle ha tittat i omvänd ordning :angel:
Björnstad har en innehållsrik handling med bra skådespelare. Lyckoviken känns platt och tillgjord i jämförelse. Stenmark som skådespelare, nej tack!
 
Jag följer media rätt noga eftersom jag är i karantän och inte har så mycket annat att göra.

Hade aldrig hört talas om detta Lyckoviken.
 
Såg ett avsnitt - men nej.

Nähä, där ser man. Jag har inte läst boken och visste ingenting men började titta pga tråkig kväll hemma. Är förvånad själv att jag fängslas av en svensk serie. Tycker den tog sig i avsnitt två och visar vad den faktiskt handlar om, flockmentalitet, machokultur, något oroande som ligger i luften. Bra skådespelare också, även amatörer tydligen.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
581
Senast: FrDrake
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 417
Senast: MiniLi
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
603
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp