Lydia har fått barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

bengall

Trådstartare
Fick nyss ett SMS. :eek:

"Blev en tjej kl. 11:32. Vikt 3130, längd 50.
Ingen smärtlindring!"

Det är väl bara att utbringa ett jättestort GRATTIS till Lydia.

:banana: :bump: :bow: GRATTIS LYDIA! :bow: :bump: :banana:
 
Sv: Lydia har fått barn

Bara att gratulera! :bump: :banana: Precis lika stor som min lille plutt när han kom för snart fyra månader sen.
 
Sv: Lydia har fått barn

:bump
fint för henne
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lydia har fått barn

Grattis Lydia! är hon schabraktigrerad? ;-)
 
Grattis

Till tösen Lydia! Lycka till med ditt lilla mirakel!

Nu vill vi se BIIIIIIIILDER på henne!
 
Sv: Lydia har fått barn

Hej allihopa!

Nu är vi hemma (kom hem i eftermiddags) :love:

Såklart är hon världens underbaraste *ler*
Hon ska heta Hanna i förnamn, och Lydia, Louise i mellannamn...

Såhär gick det:

Vi var kvar hemma några timmar efter att vattnet gick (ringde förlossningen och pratade med dem). Eftersom vi har en bit att åka, så kändes det bäst att åka in för koll, på kvällen. Vi åkte in så vi var där vi straxt efter 21 tror jag. De tog en CTG-kurva (kollade fostret och mina värkar).
Barnmorskan tyckte att "ähh, det här är iiiingenting mot vad som komma skall, så här har du ett par värktabletter och en typ sömntablett, och åk hem och försök sova...". Skulle komma tillbaks vid 9-tiden dagen efter för att ta nytt CTG och så.

Vi åkte hem. Försökte sova.. Gick inte; hade värkar mellan var 7:e och var 11:e minut ungefär, hela natten. Man brukar som sagt inte åka in förrens var 5:e minut ungefär..
Sambon kunde sova lite iaf..

Ringde en gång på natten (och hon lät som ett stort frågetecken när jag sa att jag inte kunnat sova något, mer än en minut i taget, sittandes..).
Åkte in så vi var där 9.20
Alla förlossningsrum var upptagna, så vi fick stå i dagrummet i 45 minuter. Värkarna satte igång mer; var 5:e minut. Höll armarna om sambons hals när värkarna kom..
Sen fick vi ett rum, och läkaren kom för att känna om/ hur öppen jag var... 8 cm!!
Hon spräckte det sista av fosterhinnan, och straxt efter det var jag öppen 10 cm!
De frågade om jag villa ha/vilken bedövning jag ville ha, och jag sa att jag ville prova lustgas, och annars ev epidural, beroende på hur ont det gjorde och så, men att jag har "fobi" mot att må illa (lustgasen).
Fick en rejääääl värk, och andades i lustgasen. Hjälpte inte (marginellt möjligtsvis), och efteråt spydde jag.. (vet att man kan "vänja sig" vid lustgasen, men det kändes inte läge).
Jaha; EPIDURAL tack...
Väntade på läkaren som kunde lägga epiduralen, (tog eeevigheter tyckte jag.. Tog säkert inte så vidare lång tid). BM pratade om akupunktur, men det hanns inte med/blev inte av.

Någon gång satte de en sån där "sladd" till bebisens huvud för att hålla koll på hjärtljuden, istället för att ha det via "utsidan".

När läkaren väl kom, så hade de fel nålar för att sticka med, så de fick ordna fram dem först.
Han började försöka sticka, men då fick jag en rejäl värk, och kände att det började bli dags att krysta.

Hjärtljuden sjönk när jag låg på sidan för att få epiduralen, så BM sa åt mig att lägga mig på rygg, och när jag sen kände att nu måste jag krysta, så kollade hon bebisen igen, och sa att vi struntar i bedövningen, och föder ut barnet istället.

Krystade max 20 minuter, och sen var hon ute! Jädrar vad ont det gjorde när man skulle vidgas :eek:
Men såhär i efterhand så "var det inte så farligt" ( :smirk: ).
Fick upp henne på magen/bröstet :love: :love: :love: sååå fin!

Jag hade inte spruckit något alls! *pust* Hade ett blodkärl som hade gått sönder i underlivet, men det slöts fort, och efter 5 minuter ställde jag mig upp så de kunde bädda om sängen :D

1,5 timma tog det från att jag kom in på rummet tills Hanna var ute!

Efteråt kändes det som om någon hade hoppat på magen ungefär, och man kände sig mör, såklart. Inte såå farligt dock.

Sen har vi varit på BB 2 dagar, och åkte som sagt hem idag. Amningen har kommit igång bra (fick lite dålig hjälp på BB-avdelningen först, för de hade fullt upp med massor på förlossningen).

Min mamma och hennes sambo, och mats föräldrar kom och hälsade på redan samma dag (Mats hade messat till mammas gamla mobil, så hon hade gått och vankat och undrat hela dagen.. När hon väl fick reda på det, så åkte dem på en gång i princip..). Min pappa och min syster var där igår.

Hunden såg allmänt skraj ut när vi kom hem, men efter att ha fått komma fram och undersöka Hanna, så ser hon så stolt ut så! :love:
Katterna har inte "smält" det än, riktigt.
 
Sv: Lydia har fått barn

Vad härligt!

Det gick ju ganska smidigt och snabbt iaf. :bow:

Än en gång:
Ett stort grattis till dig, Mats och Hanna!

:banana:
:banana:
:banana:
 
Sv: Lydia har fått barn

:)

Bilder kommer; Mats får fixa in dem i datorn (han sitter och myser med Hanna nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 023
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 307
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 735
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp