Lydighet på burk..

Frågan är hur homeopatkvinnan lyckats översätta något av detta till konjak. :confused:

"The Pet Blends® contain spring water with added flower essence drops (from the Mother Tincture 0.2% ABV) and vegetable food-grade glycerine (used as a natural preservative)."

Roligast blir det när man läser ingrediensförteckningen, som är uppdelad i Aktiva och Inaktiva ingredienser. De inaktiva ingredienserna blir totalt 100%. Men å andra sidan skulle det ju bara vara "energiavtryck" av örterna...

1539727494607.png
 
Jag googlade energi avtryck av blommor för att prova ta reda på vad detta kan innebära men fick bara upp den här och en likvärdig produkt för människor. Men beskrivningen av prodikten va exakt detsamma på alla sidor
 
Bachs blomsterdroppar har funnits i många år - åtminstone har jag hört om dom i många år. vet dock ingenting om dom, mer än att det ska vara ett lugnande örtpreparat (brukar konserveras i alkohol) - men inte hört att det ska vara homeopatmedel ?
 
Roligast blir det när man läser ingrediensförteckningen, som är uppdelad i Aktiva och Inaktiva ingredienser. De inaktiva ingredienserna blir totalt 100%. Men å andra sidan skulle det ju bara vara "energiavtryck" av örterna...
:rofl: Underbart!! (Hela tråden blev dagens skrattattack :laugh:)
Då undrar jag som vän av ordning: Är det ingredienserna som är inaktiva? :sneaky:
Luftslott :banghead:
 
Googlar man på Bachs blomsterdroppar så får man upp lite vettigare sidor än den som länkades till ovan :D
Tos Hundapotek säljer t ex, men där finns dålig info. Aroma creative som har mer utförlig information om Dr Bach och hans produkter/blomessenser (det är essenser och inte homeopatmedel) och där finns även en sida för djur. Sen om det är nåt att ha överlåter jag till andra - jag har aldrig provat ;)
 
Googlar man på Bachs blomsterdroppar så får man upp lite vettigare sidor än den som länkades till ovan :D
Tos Hundapotek säljer t ex, men där finns dålig info. Aroma creative som har mer utförlig information om Dr Bach och hans produkter/blomessenser (det är essenser och inte homeopatmedel) och där finns även en sida för djur. Sen om det är nåt att ha överlåter jag till andra - jag har aldrig provat ;)
Vettigare? ;) Jag hittar t ex den här:

http://www.kroppsharmoni.nu/bach-blomsterterapi/

38 olika växtenergier. Säkert toppen :up:

Dr. Bach´s läkningssystem består av 38 olika växtenergier som är uppdelade i Sju olika kategorier som:
1. För Rädsla
2. För Osäkerhet
3. För Ointresse för nuet
4. För Ensamhet
5. För Överkänslighet för inflytande av andra
6. För Misströstan förtvivlan och skuld
7. För Överbeskyddande för andras välfärd.

Edit: "Två systematiska undersökningar av kliniska prövningar av blomsterdropparna hittade inget stöd för de påstådda effekterna utöver placebo." https://sv.wikipedia.org/wiki/Bachs_blomstermedicin
 
Googlar man på Bachs blomsterdroppar så får man upp lite vettigare sidor än den som länkades till ovan :D
Tos Hundapotek säljer t ex, men där finns dålig info. Aroma creative som har mer utförlig information om Dr Bach och hans produkter/blomessenser (det är essenser och inte homeopatmedel) och där finns även en sida för djur. Sen om det är nåt att ha överlåter jag till andra - jag har aldrig provat ;)

Anledningen till att de inte räknas som homeopatmedel är att de inte följer homeopatiska tankesätt, t ex "lika botar lika". I likhet med homeopatmedel innehåller dock inte dessa essenser mer än möjligtvis en molekyl av de örter som sägs ingå eftersom de är så utspädda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp