Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Lydnadstävlingar

Mynta2

Trådstartare
Nu var det ju en evighet sedan jag svansade runt på lydnastävlingar å sånt, men hade en disskution med min granne i dag, och hon hävdade bestämt att i de högsta lydnadsklasserna så ska hundarna vid plats även ligga platt med huvudet mot backen ???!!! eh, är det verkligen så ? Jag kan för mitt liv inte minnas jag sett något sådant. Plats är väl plats...

K

KaZa

Nej, hunden behöver inte ligga med hakan i backen under platsläggandet.

Men jag känner många i elitlydnad som lär sina hundar att hakan ska vara i backen för att det är lättare att hunden att koncentrera sig på läggandet och inte på störningsmomenten.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6513 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 387
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
29
· Visningar
2 616
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
21 892
  • Artikel
Dagbok Då har jag träffat killens far. Han väckte den sovande västgöten i mig, vet killen brukar säga att han gillar min dialekt då jag bryter...
Svar
0
· Visningar
385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar