Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Kirre

Trådstartare
Skulle någon kunna beskriva denna "sjukdom" lite mer ingående för mig. Hur den uppstår, orsaken, symtom, vad man gör för att behandla den (medicinskt, inte "hemmarecept"), sjukdomsförloppet och hur man fastställer, medicinskt igen, att det är just lymfangit.

Tackar på förhand för all hjälp!

/Sara

Det finns flera sådanna trådar här, har varit många på sistone, så sök så kommer du nog o hitta svar på alla dina frågor... :)

Kirre

Trådstartare
Gjorde en sökning innan jag skrev men fick inte fram något mer vettigt än det jag redan visste dvs inflammation i lymfkärlen vilket ger svullnad. Jag behöver dock mer ingående och omfattande information. Medicinsk behandling tex (alltså inte jodopaxomslag och andra "hemmarecept"), vad i lymfkärlen som blir inflammerat, själva kärlen, lymfvätskan? I så fall vilken substans i lymfvätskan. Lite krångligt alltså... :)

J

Johanna_Agge

mion kompis häst fick lymfangit pga mugg. Hon fick köpa sulfalanidpulver och blanda med torskleverolja till en pasta sedan lägga omslag på benet över natten. Vet. var och kollade på hästen och det var hon som sa det och det funkade jättebra!!//Johanna

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6469 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Har en sån extrem stress just. Flyttar den här veckan och jag fick covid förra veckan. Tack och lov milt så jag är nästan frisk igen men...
Svar
9
· Visningar
678
  • Artikel
Dagbok I flera är har jag känt att jag närmar mig bristningsgränsen. För varje farväl av en nära släkting eller vän blir orken mindre och...
Svar
1
· Visningar
234
Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
545
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
10
· Visningar
554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CXXXII
  • Smörgåstårterecept
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Vill jag ha två hundar?