Lyssna på poddar med Android - vilken app?

Alexandra_W

Trådstartare
Motvilligt bytt från iPhone och ios till Android. Laddade ner en random app o h den funkade ju fint rent så. Men den har inte vett att döda ljudet när det ringer eller man tar emot samtal 🙄

Så jag behöver en annan - som pausar när det kommer samtal etc. Tips emottages tacksamt
 
Motvilligt bytt från iPhone och ios till Android. Laddade ner en random app o h den funkade ju fint rent så. Men den har inte vett att döda ljudet när det ringer eller man tar emot samtal 🙄

Så jag behöver en annan - som pausar när det kommer samtal etc. Tips emottages tacksamt
Jag har podcast player, men tycker den är skit. Podcast spelaren är det jag saknar mest från min iPhone och då är det ändå tre år sedan jag bytte
 
Jag har Podcast Addict. Funkar helt fint för mig men jag har inga större krav heller. Vill minnas att jag tyckte den var lite svår att navigera i till en början. Misstänker också att den har en massa extra funktioner som jag aldrig använder.
 
Jag lyssnar via acast. När jag började lyssna på poddar var det via Spotify.
Har ingen aning om vad som är bra eller inte, men de funkar i alla fall.
 
Det är aldrig någon som ringer mig så just det vet jag inte. Men jag testade igenom ett gäng de sista åren och har nu Player FM gratisversion och gillar den. Jag har inte listat ut hur man gör en spellista och varför vissa poddar inte fortsätter med nästa avsnitt (istället för senaste nya av alla mina prenumerationer) men resten är jag nöjd med.

Största haken för mig har varit dåliga widgets. Jag vill hoppa in i bilen och trycka en gång på skärmen och så ska den börja spela direkt och på rätt podd o ställe osv. Och det har den hittills alltid gjort! Och mina favoritpoddar kör den vidare i avsnitt för avsnitt så därför har jag inte tagit tag i att lära mig göra listor.

Även väldigt lätt att lägga inlägg på att ladda ner när man får wifi, ställer lätt in hur många avsnitt den ska hålla nedladdade specifikt per podd och i vilken ordning.
 
Jag använder Castbox, funkar problemfritt på min telefon. Pausar för samtal och notiser, återupptar spelning när luren läggs på.

Testar lite olika appar då och då men har än så länge alltid gått tillbaka till Castbox.
 
De ni tipsat om, ger de en lätt åtkomlig spelare?

Jag har fått ett sammanbrott över att man inte kan välja olika notifikationsljud eller enkelt ha olika smssignaler för olika personer. Känns som ett u-land i jämförelse med iPhone.

Bytt spelare till castbox och den tystar vid inkommande samtal. Men varken den eller storytel visar enkelt åtkomlig spelare utan man måste klicka in sig i appen varenda gång. Eller scrolls ner notifikationsmenyn och klicka upp. Orimligt drygt - men det måste väl gå att lösa?
 
De ni tipsat om, ger de en lätt åtkomlig spelare?

Jag har fått ett sammanbrott över att man inte kan välja olika notifikationsljud eller enkelt ha olika smssignaler för olika personer. Känns som ett u-land i jämförelse med iPhone.

Bytt spelare till castbox och den tystar vid inkommande samtal. Men varken den eller storytel visar enkelt åtkomlig spelare utan man måste klicka in sig i appen varenda gång. Eller scrolls ner notifikationsmenyn och klicka upp. Orimligt drygt - men det måste väl gå att lösa?
För mig lägger sig Storytel med en spelare framme när jag väl klickat igång en bok. Lyssnar sällan på podar men med både srplay och Spotify kommer det fram en spelare.
 
För mig lägger sig Storytel med en spelare framme när jag väl klickat igång en bok. Lyssnar sällan på podar men med både srplay och Spotify kommer det fram en spelare.
Så fort jag gör något annat ligger sig Storytelspelaren i bakgrunden och krävs ett antal tryck för att få fram den.
 
När jag tar ner notifikationsmenyn
Screenshot_20190322_111528_com.huawei.android.launcher.jpg
 
Bytt spelare till castbox och den tystar vid inkommande samtal. Men varken den eller storytel visar enkelt åtkomlig spelare utan man måste klicka in sig i appen varenda gång. Eller scrolls ner notifikationsmenyn och klicka upp. Orimligt drygt - men det måste väl gå att lösa?

Jag har spelaren i låsskärmsläge, kan det vara en lösning? Ser ut så här:
screenshot_20190322_112651_by_liminalitet_dd2pwp5-pre.jpg



Finns att välja under inställningar:

screenshot_20190322_112934_by_liminalitet_dd2pwpc-fullview.jpg
 
Någon som vet om man kan få storytel vettigt? Har den med att visa på låsskärm. Men måste ändå klicka upp som från notiser
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp