Lyxiga nötter/snacks?

Tokyo

Trådstartare
Jag ska göra en liten presentbox som jag vill komplettera med någon form av snacks som passar till öl, typ nötter. Vill gärna hitta någon lite finare/lyxigare variant, men vet inte var jag ska leta. Någon som vet var det kan finnas? Känns ju trist att köpa typ OLWs chilinötter haha...
 
Jag ska göra en liten presentbox som jag vill komplettera med någon form av snacks som passar till öl, typ nötter. Vill gärna hitta någon lite finare/lyxigare variant, men vet inte var jag ska leta. Någon som vet var det kan finnas? Känns ju trist att köpa typ OLWs chilinötter haha...

Ekologiska, rostade pistagenötter? :d
 
95F0271D-8538-44F4-A14A-8A5447697B3E.jpeg

Dessa köper jag på Ica.
 
Jag säger också gör egna! Det är ganska enkelt och du kan göra ett par olika sorter, tex några lite rökiga och några söt-starka med chili och honung.
 
Jag älskar sådana stora runda platta mandlar, helst rostade. SÅ goda och lyxiga! Finns på en del delikatessbutiker.
 
Alltså... köp t.ex cashewnötter, pistachenötter, mandlar eller liknande och häll över i en finare påse.

Torkat ren/älg kött är annars väldigt gott till öl.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
637
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 699
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 293
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp