Bukefalos 28 år!

Lyxridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det hoppning i ridhuset med A. Det var T:s förslag och hon följde själv med för att assistera. Jag kan inte påstå att jag någonsin blivit ombedd att hoppa någon annans häst och dessutom fått hjälp med hinderbyggnad och annan hjälp. Det kändes riktigt lyxigt.

A var rätt seg i början och försökte maska, men efter några varv i galopp och lite "drag under galoscherna" på långsidorna så kvicknade han till. Ett tag var han t.o.m. riktigt taggad så jag fick lägga volter så han skulle lugna sig. Han är bra charmig den där hästen. :D

Hoppningen gick hyfsat men höger galopp funkade inte riktigt av någon anledning. Trots att han landade rätt gick han över i korsgalopp i följande kurva :confused: (eller så blev det inte rätt alls från början heller). Jag vet inte riktigt varför, så det krävs en funderare på det.

Jag har ju haft en liten paus från ridningen på A när jag hade hopphästar att ta hand om men för några dagar sedan när jag red honom för första gången efter pausen så kändes han verkligen piggare och fräschare än någonsin. Inget hostande, hans diarré är borta och han har äntligen börjat få lite mer hull. När vi galopperade verkade han orka hur långt som helst. Efter galopp i 400 meter uppförsbacke tyckte han att skritt var en onödig gångart :D så han taktade. Man får hoppas att sötnosen inte glömmer bort sin goda uppfostran framöver när han får mer energi.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 091
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 568
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 160
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp