M* Horse skitatövlar..

Habibi

Trådstartare
Har haft ett antal par M*horse stövlar nu och köpte de senaste strax före jul. Samtliga har dragkedjan gått söder på. Jag hade först den lite grövre varianten mountain high rider, sedan ett par sportive high rider. Dragkedjorna pajade. Min man köpte ett par mountain high rider när försäljaren sa att de hade börjat använda bättre dragkedjor, men de gick ändå sönder, dock inte direkt. De jag köpte innan jul gick sönder mer eller mindre direkt, och de reklamerades och lagades, nu pajade den andra igår.. Är det så här illa eller har jag otur?

/Anna
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Låter värre än vanligt men jag hade pratat direkt med MH om antingen ett par stövlar de kan garrantera håller eller pengarna tillbaka från butiken och sedan köpt andra stövlar som är dyrare men som man vet håller bättre när det kommer till kvalite, som t.ex. Petrie, Cavallo, DeNiro, Königs med flera.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Jag köpte ett par sportive high rider vid julen -07, alltså lite mer än ett år gamla, och de pajjade okså i dragkedjan så vi fick köpa nya. Kände att det inte var någon ide att försöka byta dragkedjan för den skulle nog snart gå sönder igen(många jag känner har gjort det och det har inte hållt ändå). Är faktiskt sur, när man köper stövlar och är rädd(hyffsat rädd iaf:D) om dem så ska dem håll i mer än ett år:mad:
Aldrig mer ett par stövlar därifrån för min del:crazy:


Marina95
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Mina dragkedjor pajade också, efter ca ett år. Dock gjorde min "skomakare" (han syr i läder, gör träns, selar etc också) ett jättefint jobb. Bytte till rejäla kedjor -ganska fula- men de håller!
VILL ha ett par Sportive High, men inte om kedjorna är lika peckliga.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Det lär vara samma typ av dragkedjor som MH använder till samtliga stövlar.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

mina dragkedjor har också pajjat hela tiden..jag har 3 par stövar...
har lämnat in hos skomakare som bytt o sytt på bättre dragkedjor
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Personligen tycker jag MHs stövlar är bra, visst har väl fått byta dragkedjor någon gång på varje par. Har haft tre par under ett antal år nu så jag kan inte klaga, alls. Stövlarna är i min åsikt det enda som är värt att köpa ur deras sortiment.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Har haft ett antal par M*horse stövlar nu och köpte de senaste strax före jul. Samtliga har dragkedjan gått söder på. Jag hade först den lite grövre varianten mountain high rider, sedan ett par sportive high rider. Dragkedjorna pajade. Min man köpte ett par mountain high rider när försäljaren sa att de hade börjat använda bättre dragkedjor, men de gick ändå sönder, dock inte direkt. De jag köpte innan jul gick sönder mer eller mindre direkt, och de reklamerades och lagades, nu pajade den andra igår.. Är det så här illa eller har jag otur?

/Anna

Samma problem här... :mad:

Mitt tips: Laga dem och använd sedan inte dragkedjan mer än en liten bit, dra på och av stövlarna som vanliga ridstövlar.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

MH har dålig kvalitet på det mesta tycker jag. Fick ett par Jodhpurs därifrån som jag har använt i stallet dom går inte att använda för dragkedjan åker ner. Köp kvalitet istället är mitt tips
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Mina MH Protective Jodhpur är x antal år nu (tappat räkningen) de har stått emot xx antal broddar men vad man kan klaga på mer än dragkedjor är också limmet, visst de är gamla så nu ska jag inte klaga men de gick upp en liten bit på ena sidan efter dryga 1 år så de läcker in vatten om man går i för höga pölar, mindre kul då det annars är perfekta stallskor.

(Lite OT men tycker att denna tråd ändå har mer blivit en klaga på MH än vad TS först menade med tråden)
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

ok det är inga sådana jag har, jag har jodhpursen som är mer som ridskor, dragkedjan började åka ner efter att jag använt dom 4 gånger, min syster fick likadana, dom går inte heller att använda, samma problem med dragkedjan, så för min del är det aldrig mer MH.
Till TS: kan rekommendera bl a Cavallo, är väldigt nöjd med mina stövlar därifrån, fick ge 4000 kr för dom, bra pris tycker jag:)
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Jag har deras vinterridstövlar, vet ej namnet, men de är kanonbra!
Visst kan dragkedjan vara lite trög ibland men det går, köpte de dessutom begagnade och de har hållt fint nu under vintern :)

Och jag som tycker att MH är värsta kvalitétsmärket :o , mina stalkompisar skojretas med mig ibland när jag har min finaste Fleecejacka (från MH) som jag fått av stallägaren. Då är jag lite fiiin tycker de :p

Men jag får vara kärringen mot strömmen och tycka att de har bra kvalla, iaf på det jag köpt :)
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

På mina Highrider pajade dragkedjan.Köpte för två år sedan ett par Sportive och hittills har dragkedjan hållt.När jag torkar av stövlarna brukar jag torka av dragkedjan också.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Jag har andra stövlar (sergio grasso bl a) men eftersom sulan är tunnare tycker jag man blir tröttare i benen/fötterna, inte när man rider men om amn går. Jag ska försöka prova ett par Ariat, jag tror att de är bekväma och av bättre kvalitet. Någon som testat deras stövlar?

Man kan dock undra värför inte MH lyckas göra stövlar som håller.

Tack för alla råd

/Anna
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

HeJ!

Jag håller med om stövlarna. Mer än ett år kan man inte räkna med att dom ska hålla, snarare mindre!

Mina är inköpta för 2 år sen och används sparsamt (har knappt ridit förra hästen och i år blev det inte mycket heller) och dom tar ändå in vatten både här och där! Visst, dom är inte jättedyra, men jag tycker att med sparsam användning ska dom hålla åtminstone 2 år och det har dom inte gjort!
Trist att inte kunna gå ut i hagen med dom utan att bli blöt- minsta pöl så är fötter kalla och blöta..

Nästa gång blir det nåt annat!

/ Lavinia- fast min dragkedja funkar prima..
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Min mamma har fått byta flera gånger på sina gammla, men hon har gått i lera med dem, sen hamnar det sand emellan i dragkjedjan och den brakar...

Mina har hållt jätte fint nu i över ett år.
Mammas nya har hållt, men hon går inte i lera med dem...

Sen tror jag att ett kritiskt skede är när man tar på sig stöveln, att man är försiktig och ser till att inte ta i eller att få strumpa emellan...

Är jätte nöjd med både stövlarna och jackan från MH!:bump:
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Har samma problem... Dragkedjan går sönder stup i ett!
Men jag älskar stövlarna så jag fortsätter att laga, men snart orkar jag inte mer :devil:
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

*KL*

Mina har hängt med i tre år utan bekymmer.
Jag har dom dock bara på mig när jag rider, jag mockar och grejjar alltså inte i dom.
Visst har jag traskat i lera med dom i bland men som sagt, dom hänger med fortfarande.
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Vad fan gör du med dina stövlar undrar jag?

Jag har haft ett par MH i 6 år (6 år och 11 dagar för att vara exakt) och de har inte gått sönder någonstans!
 
Sv: M* Horse skitatövlar..

Hade ett par såna stövlar innan, dragkedjan gick aldrig sönder.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 201
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Genom åren har jag avverkat ett antal Hööks-ridstövlar som jag använt till daglig ridning, oerhört sköna och billiga meeeen .. deras...
Svar
18
· Visningar
4 806
Senast: Långnos
·
Utrustning 2008 köpte jag ett par Mountain Horse Supreme High Rider, betalade nånstans mellan 3500-4000, kommer inte ihåg exakt. Jag har mina...
Svar
13
· Visningar
3 220
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Fick för ett tag sedan hem ett par sprillans nya Cavallo dressyrbågar. För 500 kronor ( :angel: ) men tyvärr får jag inte ner foten...
Svar
15
· Visningar
2 844
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp