M ska pa skolresa *paranoid-mamma-trad*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Nu behover jag ert stod!!! M (snart 12) aker pa skolresa idag! 3 hela dagar ska hon vara borta!! :eek: :cry: Vi ar ju tva-sprakiga i den har regionen av Kanada, engelska och franska. Den ha skolresan heter Ecole de Neige (Snoskolan). De ska aka till en vintersportort strax utanfor Quebec City (laaaaaangt harifran) dar de kommer att bo i stugor, aka skidor, pulka och skridskor. Meningen ar att de ska tala franska hela tiden de ar dar. Jattenyttigt (sta pa egna ben), larorikt (uppleva en annorlunda vardag) och vansinnigt spannande (komma bort fran det vanliga) MEN JAG DA??? :cry: :cry: :cry:

Forst och framst tar resan dit mellan 4-5 timmar (buss pa motorvag vintertid :eek: ). Nar de val kommer dit kan ju vadsomhelst handa, min "lilla" M ar valdigt olycksbenagen, ni minns kanske att hon brot armen i somras? Jag ar redan orolig och ungen har inte ens akt an!!! Hur ska jag klara detta??? :cry:
 
Sv: M ska pa skolresa *paranoid-mamma-trad*

Jillybean skrev:
Nu behover jag ert stod!!! M (snart 12) aker pa skolresa idag! 3 hela dagar ska hon vara borta!! :eek: :cry: Vi ar ju tva-sprakiga i den har regionen av Kanada, engelska och franska. Den ha skolresan heter Ecole de Neige (Snoskolan). De ska aka till en vintersportort strax utanfor Quebec City (laaaaaangt harifran) dar de kommer att bo i stugor, aka skidor, pulka och skridskor. Meningen ar att de ska tala franska hela tiden de ar dar. Jattenyttigt (sta pa egna ben), larorikt (uppleva en annorlunda vardag) och vansinnigt spannande (komma bort fran det vanliga) MEN JAG DA??? :cry: :cry: :cry:

Forst och framst tar resan dit mellan 4-5 timmar (buss pa motorvag vintertid :eek: ). Nar de val kommer dit kan ju vadsomhelst handa, min "lilla" M ar valdigt olycksbenagen, ni minns kanske att hon brot armen i somras? Jag ar redan orolig och ungen har inte ens akt an!!! Hur ska jag klara detta??? :cry:

Jag minns när min dotter som treåring skulle med på dagis utflykter i Bryssel. Belgien är fjärde värst i "gamla" EU när det gäller dödsolyckor i trafiken och där somnar man till ljudet av däcksskrik och alla har intryckta framdörrar. Men hon klarade alla utflykter.

Det där med att köra på vintern är ju iallafall något som busschaufförer är vana vid. Men jag vet hur det känns... :)
 
Sv: M ska pa skolresa *paranoid-mamma-trad*

Ja nu har hon vart pa vag i en dryg timme och sjalvklart sa vraker det ned sno *arrgghhhhh*

Fast jag hade en liten "epiphany" nar jag stod i fonstret och sag henne kliva pa bussen med ryggsack, sovsack och overnattningsvaskan...Ah vad jag onskade att jag var hon!!!

Minns med nostalgi min egen forsta skolresa.... :bump:
 
Sv: M ska pa skolresa *paranoid-mamma-trad*

Det är bra att du går igenom det här nu, så när min 11 åring ska på skolresa till våren kan du hjälpa mig. :angel:

Hu, så hemskt det måste vara. Min dotter var på ridläger 3 dagar förra våren, och det var vidrigt. Hon hade dessutom med sin egen ponny som inte alltid är så snäll. Jag sov inte mycket de dagarna, och jag hade hela tiden mobilen i fickan om hon skulle ringa. Men hon klarade det. Hon hade dessutom roligt hela tiden, och kom hem och var ganska kaxig. :D
 
Sv: M ska pa skolresa *paranoid-mamma-trad*

Hon har vart borta forut, i somras spenderade hon 5 dagar hos makens kusiner. De har en jattegard ca 20 mil harifran med ett 20-tal hastar, kor, hons, hundar och katter. Garden ligger vid en sjo sa dar finns en badstrand ocksa. Givetvis var ungen i himmelriket medans jag satt hemma och svettades :devil:

De har manniskorna ar jattetrevliga, hans foraldrar bor ocksa pa garden, de har fyra dottrar som pa nagot vis overlevt deras "laid-back-attitude" mer eller mindre helskinnade. "She'll be fiiiiine, don't worry" :devil: Sjalvklart kom ungen hem helt lyrisk och pladdrade om ridning, simning, jattetrampolinen, cykling och allt annat skoj hon haft. Mina sondertrasade nerver tog veckor att repa sig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp