Må dåligt av pizza?

Lilla

Trådstartare
7C8B1BC0-BBC4-4DF7-AA38-C7BF0C6E49F4.jpeg
 
Hm. Var tog texten vägen?
Jag tycker att det är gott med pizza. MEN, jag blir sjukt törstig efteråt. Dricker stora mängder vatten som i sin tur leder till illamående. Känner mig bakis. Det är väl för att det är mycket salt i pizzan men ändå. Ngn mer som reagerar likadant?
 
Så blir jag också, känner mig pizzabakis. Därför väljer jag mina tillfällen när jag äter pizza. Blir inte lika bakis om man gör egen pizza hemma.

Sedan beror det lite på mängd, äter jag en halv så funkar det, men det är ju så gott så jag smaskar oftast på mer och får betala för det efteråt :angel:
 
Ja jag blir alltid törstig av pizza. En av få gånger jag behöver gå upp på natten för att dricka vatten.. Jag mår dock inte dåligt av det, bara törstig.
 
Jag blir inte törstig, men tänker också att det bör ha att göra med vilken sort man äter. Jag äter alltid vegetariska pizzor, och dricker inte(!) läsk till utan istället mjölk eller vatten.
 
Jag blir en värmekamin den natten som kommer efter en pizzakväll, får högre puls, hela kroppen går på högvarv känns det som, utom huvudet som behöver vila.
Har alltid varit så så det har inte med åldern att göra. Och törstig, ja. Men känner mig inte sjuk direkt.
 
Jag blir inte törstig, men tänker också att det bör ha att göra med vilken sort man äter. Jag äter alltid vegetariska pizzor, och dricker inte(!) läsk till utan istället mjölk eller vatten.
Jag dricker också alltid vatten till. Växlar mellan vegetarisk eller vegetarisk + kyckling. Aldrig märkt ngn skillnad på vilken pizza jag har valt.
 
Törstig ja men inte mått dåligt, äter dock max en halv sådan vanlig svennepizza för sen orkar jag inte mer. För fett och salt.
En typ napolitansk pizza brukar jag orka hela och den blir man inte heller törstig av. Äter bara vegetarisk pizza.
 
Blir alltid törstig. Samma med thaimat och kinesmat. Kan dricka hur mycket som helst resten av dagen. Dagen efter när maten är kylskåpskall, så blir jag inte lika törstig.
 
Min sambo blir törstig som en kamel, jag märker ingenting (och kan tyvärr vräka i mig ohemula mängder) av samma sorts pizza.
 
Hm. Var tog texten vägen?
Jag tycker att det är gott med pizza. MEN, jag blir sjukt törstig efteråt. Dricker stora mängder vatten som i sin tur leder till illamående. Känner mig bakis. Det är väl för att det är mycket salt i pizzan men ändå. Ngn mer som reagerar likadant?

Sen jag lämnade ungdomstiden så har det blivit så om jag äter för mycket pizza på kort intagningstid. Numer äter jag kanske 1/3 och om jag är riktigt hungrig högst en halv ”pizzahaksrestaurang-pizza”-storlek. Då har det upphört.

Min lekmannanalys är att det helt enkelt är alldeles för stor måltid, och obalanserad, om man inte tränar hårt och har stor ämnesomsättning. Det är liksom ”lätt” att med pizza trycka i sig alldeles för mycket.
 
Sen jag lämnade ungdomstiden så har det blivit så om jag äter för mycket pizza på kort intagningstid. Numer äter jag kanske 1/3 och om jag är riktigt hungrig högst en halv ”pizzahaksrestaurang-pizza”-storlek. Då har det upphört.

Min lekmannanalys är att det helt enkelt är alldeles för stor måltid, och obalanserad, om man inte tränar hårt och har stor ämnesomsättning. Det är liksom ”lätt” att med pizza trycka i sig alldeles för mycket.
Ja en pizza är för mycket mat. Men jag blir även törstig av en halv.
 
Bullfeber?
För mycket nybakad vetedeg.
Jag blir också jättetörstig men äter numera aldrig en hel pizza så jag slipper att må illa.
 

Liknande trådar

Mat När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från? Jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
5 352
Senast: zarmino
·
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 315
Senast: Laslaw
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Kaching
·
Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp