Bukefalos 28 år!

Må illa....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Hur tidigt kan man börja må illa vid en ev. graviditet??
Jag mår superilla idag, men om det nu är pga grav. så är det inte ens en vecka ju... det kan väl ändå inte vara möjligt... men jag brukar inte må så här illa utan anledning.... fast man kanske är påväg att bli magsjuk.. :eek:
 
Sv: Må illa....

Det är fullt möjligt. När jag blev gravid var jag övertygad om att jag var på väg att bli magsjuk, men så var det ju inte.
 
Sv: Må illa....

Anastacia skrev:
Hur tidigt kan man börja må illa vid en ev. graviditet??
Jag mår superilla idag, men om det nu är pga grav. så är det inte ens en vecka ju... det kan väl ändå inte vara möjligt... men jag brukar inte må så här illa utan anledning.... fast man kanske är påväg att bli magsjuk.. :eek:
Jo, det kan ge utslag så tidigt som en vecka om det
inte är magsjuka som du säger eller någe annat jokks.
 
Sv: Må illa....

Jag började må illa typ när jag var i 2 månaden...Är kanske magsjukan.. :smirk:
 
Sv: Må illa....

Jag mår lite illa idag också, är superkass i magen också i o f... men det smakar metangas eller nått sådant i munnen... :crazy:
Kommer inte ihåg hur det var förra gången jag var gravid, vet att jag mådde illa och spydde tidigt... men jag vet inte hur tidigt....

Men nog låter det lite konstigt i mina öron att det ska märkas SÅ tidigt!!!
 
Sv: Må illa....

Ger det utslag så tidigt då?
Jag är ju i så fall bara i v.2 eller 3 eller nått sådant... :crazy:
 
Sv: Må illa....

Är nog olika från person till person det med att ge utslag på grav-test... Tog själv ett test igår , men det va neg.. :smirk:
Men vet att med den yngste killen jag har visade det inte positivt förrän i vecka 6.... :confused:
 
Sv: Må illa....

mitt var positivt i vecka två! fast första gången jag var gravid sa dom på mvc att jag var "ganska" gravid. Den gången slutade det med missfall, så då kanske inte allt stog rätt till.
 
Sv: Må illa....

Ja jag fick inte positivt förrens v.8 men då testade jag inte morgonurinen första två gångerna jag testade!
Så om du mår illa i morgon också, testa på söndag morgon, blir det negativt och du ändå är gravid så får du ju ändå reda på det så småningom, men chansen finns ju att du kan få reda på det med det samma!
Lycka till!
 
Sv: Må illa....

Jag började må illa i tredje veckan; min bm tyckter det var tidigt. Jag var helt övertygad om att det var magkatarr. Min läkare skrev ut Losec som fungerade jättebra. :D Men med facit i hand.... :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Må illa....

Ja i så fall är jag i v.3 om jag räknat rätt...
Mår illa idag också...
Tror fortfarande mer på magbacill MEN vad är det för konstig magbacill i så fall som man får illamående av i tre dagar.
Igår höll jag på att spy när jag gjorde mat till min lilla älskling, somnade halv sju och vaknade imorse, mådde bra ett tag, men när jag släppte ut min häst så började jag ulka igen, men klarade mig... :crazy:
 
Sv: Må illa....

tänkte bara säga att det nog är nån sorts magsjuka som jag har fått :smirk: mådde jätteilla ju i två dagar (har jättelite bakgrundsillamående nu också, men inte nämnvärt), den andra dagen började magen krångla också och efter fredag em så vågar jag inte gå mer än 25 m från en toalett *suckar*.
Det borde ju ge sig nu tycker jag.... är ju i o f glad att jag inte spyr men då hade det ju kunnat funnits en positiv anledning till det... för man blir väl knappast kass i magen av det... :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Må illa....

Fast i vecka 2 (när det gått en vecka efter sista mens) är man ju inte gravid än! Vecka 3 får man väl ägglossning ( då har det gått två veckor efter sista mens) och blir befruktad. Bebisen är alltid två veckor yngre än de veckor som gått i graviditeten, och är man i vecka 4 så har man gått 3 veckor + x antal dagar.

Så har jag lärt mig räkna iallafall.

Jag väntade tills jag gått 3 dagar över tiden när jag testade mig. Dvs i vecka 5. Men jag har hört om sådana som testat en vecka innan mens och fått positivt, så det är nog lite olika.
 
Sv: Må illa....

Hej!
Att må illa ca en vecka efter ägglossning är inte ovanligt eller konstigt. Vid den tiden är progesteronhalterna som högst och det ger ofta illamående (yrsel, trötthet etc) vare sig man är gravid eller ej.
Jag mådde illa vissa cykler, mellan ÄL och mens. Trodde alltid att jag var gravid och blev lika besviken varje gång mensen kom. Min doktor på Sophiahemmets fertilitetsavdelning förklarade illamåendet med att progesteronhalterna varierar från ägglossning till ägglossning vilket gör att man ena cykeln inte känner något alls och nästa blir väldigt illamående.

Kan tillägga att när jag väl blev gravid (gjorde insemination) och gick å väntade på att kunna testa så KÄNDE JAG INGET ALLS!!! Illamåendet och tröttheten (och yrseln och den konstanta hungern) kom i vecka 5, vilket är tidigt. Det fick sin förklaring lite senare då det visade sig att det var två små rackare jag hade i magen (dubbla hcg och progesteronhalter).

Lycka till och någon vecka kan du ju testa plus!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Sassy
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 509
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp