Mac OS Sierra 10.12 - problem med Bilder

Minett

Trådstartare
För några dagar sedan uppdaterade jag min MacBookAir till Mac OS Sierra version 10.12 och sedan dess fungerar det inte att hämta bilder till t ex Facebook eller Blogger... Om jag börjar skriva ett inlägg på Facebook och sedan klickar på symbolen för att lägga till bilder har jag tidigare brukat gå in under "medier" och markera "bilder" ute i högerkanten. Men när jag gör så nu kommer det inte upp några bilder... bara en tom ruta med en markör som snurrar nere i högerhörnet utan att något annat händer, samt texten: "Öppna Bilder om du vill se dina bilder i den här listan." Men vad jag än gör så förblir rutan tom och markören fortsätter snurra nere i högra hörnet... Samma sak händer när jag försöker lägga in bilder i något annat program via Safari - t ex Blogger. Programmet "Bilder" är redan öppet - så vad menar den med "öppna Bilder"?!?
 
Nu fungerar det igen - efter att jag startat om datorn en fjärde gång...! Har fortfarande ingen aning om varför problemet - som jag haft sedan i söndags - uppstod och inte exakt vad som fick det att försvinna. Men det gör ju inget så länge det fungerar igen (och att problemet inte återkommer.)
 
Nu fungerar det igen - efter att jag startat om datorn en fjärde gång...! Har fortfarande ingen aning om varför problemet - som jag haft sedan i söndags - uppstod och inte exakt vad som fick det att försvinna. Men det gör ju inget så länge det fungerar igen (och att problemet inte återkommer.)

Hur är Sierra annars, tycker du? Jag har inte kommit mig för att uppdatera än.
 
Hur är Sierra annars, tycker du? Jag har inte kommit mig för att uppdatera än.

I övrigt tycker jag att det har fungerat utan problem! Har dock inte kommit mig för att testa Siri på datorn ännu. Använder Siri på mobilen f f a när jag kör bil, så jag har inte sett samma naturliga användningsområde med datorn...!
 
Siri - kärringen som vägrade stänga av sig själv! Fast hon påstod hon fattade.

Datorn påstår sig göra av med större andel minne efter uppdateringen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fotar mycket med min Iphone och genom bildströmmen läses bilderna automatiskt in i min dator - MKT praktiskt! Brukar lägga upp...
Svar
1
· Visningar
1 680
Senast: Gladnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp